WELCOME TO CRETE

2012-05-19 • 23:37:31

Kalispera eller godkväll som vi säger i Sverige. Nu har jag kommit upp till min lägenhet och har slagit mig ner på takterassen. Nedanför mig hörs röster från förväntansfulla gäster som precis fått nyklarna till sina rum. Idag har det varit ett skifte och det har i princip inneburit ut med det gamla och in med det nya, vilket i det här fallet rör sig om gäster. Man upptäcker hur fort man bygger upp ett förtroende för folk och faktiskt lär känna gästerna när man får chans att träffa de dagligen. Det känns därför lite sorgligt att dessa människor helt plötsligt bara är borta och att jag aldrig mer kommer träffa dessa människor. Samtidigt är det kul att möta nytt folk och det kommer jag att få göra för var dag som går här nere.

Ikväll var en bra kväll. Jag börjar bli varm i kläderna och vågar ta för mig mera. Jag vet med mig att jag hellre tar ett steg bakåt när jag känner mig minsta osäker och jag tror att det har märkts på restaurangen. Ikväll flöt allting bara på väldigt naturligt och alla var så himla trevliga och börjar det gå bra, så fortsätter jag att bara köra fullt ut. Vid framgång så blir det liksom jag mot världen! Frågan var bara om det bara var jag som hade känslan av en lyckad kväll eller om det faktiskt var sant. Uppenbarligen så var Dimitris otroligt nöjd, för direkt när han hade hämtat in mig så satte han mig ner och började ge beröm. Jag fick beröm både muntligt och i pengar, så känslan jag hade haft stämde nog rätt bra! Nu gäller det bara att jag fortsätter att utvecklas och inte backar bakåt igen, men med den här uppskattningen så känns det bara som att jag kan gå åt rätt håll nu. Som Dimitris sa till mig "from zero to hero!".

I och med att den här tjejen som skulle dyka upp helt plötsligt slutade svara, så har jag blivit ombedd att höra mig för hemma. Förhoppningsvis får jag ner någon som jag kan umgås med, för det blir lite ensamt här, trots att jag trivs själv men också har folk jag känner här. Det gäller bara att det klickar mellan Dimitris och min kanske blivande kollega. Jag återkommer så fort jag vet.

Nej, nu ska jag försöka sova. Imorgon kommer det komma folk och arbeta i min lägenhet och jag ska tvätta kläder. Godnatt - Kalinixta mina fina!

Juste, slänger in en bild på mitt nya fina tak!


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0