UPDATE; FILMRECENSION

2015-06-09 • 02:11:20
Känn ingen sorg
4,5 av 5 fêskar (Göteborgshumor)


Jag kan nog säga att jag älskade filmen Känn ingen sorg. Den gjorde mig glad och det är fan sällan filmer får mig att känna mig riktigt glad. Det var så härligt också med en film som plockade upp det där jag faktiskt gillar med Göteborg (eller Sverige i det stora hela) - Anda Lång, sommarkvällar, lokala musikförmågor och gig, dialekten. Ja, allt sådant uppskattade jag. 
 
Jag kan inte säga att jag är ett stort och troget fan av Håkan. Sanningen är nog att jag snarare hatat hans musik i genom alla dessa år. Men så kommer det ibland perioder i ens liv då en person eller en händelse kan ändra din uppfattning och åsikt. Det var lite det som hände i mitt liv. Fast innerst inne har jag nog alltid gillat Håkan lite i smyg. Lite samma sak som med Thåström. Jag avskyr fanskapet då han är tondöv som en mask, men oavsett hur mycket det svider att behöva erkänna det, så är han ju en jäkel på att producera text och musik. Likaså är Håkan.
 
Vad jag egentligen ville få fram i detta, innan min förklaring till hatkärlek, var att trots att jag inte är ett gediget fan, så var det så fina kopplingar de hade gjort mellan Håkans musik, handlingen i den, citat och likaså att namn återkom i filmen. 
 
Så för att summera detta - se filmen, om du inte redan gjort det!
[för att streama Känn ingen sorg gratis klicka HÄR]

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0