TIME FLIES LIKE A ARROW

2015-01-28 • 17:45:45
.. och likaså blir bloggen bortglömd.
 
[ Upptäckte först nu att mitt senaste inlägg om Platanias, aldrig lades upp. Därav varför det dök upp nu! ]
 
Hur som helst. Hej! Hoppas allt är bra med er. Det känns helt sjukt hur ni kan vara så trogna att ni kikar in, trots den ekande frånvaron. Det uppskattas, det ska ni veta. Detta inlägg kommer tyvärr inte läggas allt för mycket tid på, då jag måste springa iväg på jobb om en halvtimme.
 
I skrivande stund har jag bänkat mig på Starbucks övervåning. Som vanligt önskar jag att jag kunde säga, men nu var det allt bra länge sedan. Det har blivit en och en annan take away, men att unna sig att slå sig ner, var ett bra tag sedan. Som så mycket annat! Tiden springer verkligen iväg och dagarna bara går och går. I det stora hela har jag det faktiskt väldigt bra. Givetvis haft både med- och motgångar, men i nuläget känner jag mig hyfsat tillfredställd av livet som råder. Jag och Vasilis har äntligen blivit riktigt duktiga på att få till matlagning dagligen och dessutom lyckats få en någorlunda bättre dygnsrytm. Sanningen är att jag det senaste vaknat strax efter åtta, vilket känns hur skönt som helst. Älskar att ha hela dagen på mig. Inte för att jag känner måstet att sysselsätta mig under hela dagen, men just för att man har tid att ta allt i sin egen tid och slippa stressa. Låt denna rutin hålla i sig, snälla!
 
Imorgon har jag en ledig dag och det vankas födelsedagsfirande för ingen mindre än min norska jenta Emilie. Jag ser verkligen fram emot detta mycket! Ska bli kul att gå ut för en speciell anledning, men också för att så många underbara vänner, som jag inte sett på länge, kommer att vara med. Planerade att springa på stan nu innan jobbet för presentjakt, men Sephora, som jag ville besöka, hade visst bara öppet till halv tre idag naturligtvis, så det får bli imorgon istället! 
 
Nu måste jag fixa lite grejer innan det är dags att tvinga sig upp ur min fåtölj och gå till jobbet. Befarar lugn kväll, så troligtvis tidig hemgång. Om orken finns återkommer jag med uppdatering och ett godnatt lite senare.
 
Ta hand om er,
Agapi, E.
 
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0