CINNAMON ROLLS

2015-01-05 • 23:52:08
Fast ändå inte.
Har länge haft sjuka cravings efter kanelbullar. Kanske inte allra mest att få äta de, utan mest att få baka. Ikväll tog jag saken i egna händer, efter att ha fått reda på att en ledig dag väntade mig. 
 
Innan dess hade jag även stått för dagens matlagning. Äntligen fick jag stå i köket och äntligen fick jag hemlagad mat. Som jag har längtat! Det blev en snabb gryta, inspirerad av min kära mammas recept. Det blev en gryta på högrev, som marinerats i en marinad av soja, vitlök, honung och olivolja, tillsammans med champinjoner och en "fuskgrädde" som är helt vegetabilisk och utan syntetiska ämnen. Har även haft cravings efter klyftpotatis, så det och en grönsallad fick ackompanjera denna måltid. Som för övrigtuppskattades av alla killarna. 
 
Nu sätter killarna tänderna i bullarna, som troligtvis kommer vara slut inom en timmes tid, så jag få tränga mig ner i soffan om jag ska hinna smaka på mina underverk.
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0