IMMA START THIS SUMMER BEFORE IT ENDS

2015-08-22 • 14:32:20
Återigen har sommaren kommit och snart också gått, utan att jag riktigt förstått att den är här och nu.
 

Detta händer mig varje sommar, nu på senare år. Dagarna går i ett och jag har inte tagit tag i sommaren alls i år. Jag vill ha fina och roliga minnen att se tillbaka på i vinter, men ska jag ha det, så får jag banne mej sätta fart. Det bästa är ju att jag insett detta i mitten av Augusti åtminstone och här varar ju sommaren ännu i cirka två månader till. Kanske allt längre om vi har tur. 
 
Jag och Vasilis hade så stora planer för denna sommaren, men som alltid med våra planer, så har de inte gått i verk. Han har så jävulskt svårt att få tummen ur den där karln, men jag antar att det är något som är typiskt vad gäller majoriteten män? Eller?! Hur som helst så ska vi försöka få gjort en efterlängtad roadtrip i slutet av denna sommarsäsong. Just nu är min värsta månad, vilket innebär hårt arbete och absolut inga lediga dagar. Men något kul måste jag ju få gjort under denna sommar.
 
Något kul som väntar snart dock är ju mina goda vänners bröllop. Jag är nog exalterad än vad de själva är. Jag älskar bröllop! Kanske mest för att jag kommer att få ha en dag ledigt. Skämt åsido, men fy vad jag ser fram emot att få dela deras kärlek, träffa alla vänner, njuta av livet och få klä upp sig lite. Det kanske låter konstigt, men när man dagligen har en uniform (vilket i och för sig är skönt, då man slipper kläddilemma dagligen), så uppskattar man att få klä upp sig lite och ha på sig vad man vill. Har lite saker kvar att fixa gällande min outfit, men jag lovar att uppdatera angående detta.
 
Just i detta nu kokar jag kikärtor. De kommer aldrig att bli klara innan jag måste gå.. eller ens i närheten av klara. Min goda idé om att slänga ihop en snabb falafel till middag, gick i kras när jag insåg att grekerna tydligen inte alls har färdigkokta kikärtor att köpa i butik. Egenkokta i all ära, men är man fortfarande fast i sitt Svensson-stressande och tänk, vad gäller snabba  rätter, så är det inte alls att föredra. Det finns ingen genväg till perfekta kikärtor och proceduren av okokta kikärtor går inte att påskynda. Helvete också. Jag fann ett paket som verkar vara på något sätt förkokta eller blötlagda sedan tidigare, då enbart fyrtiofem minuters koktid angavs på paketet.. men jag är ytterst tveksam. Jag återkommer med resultat av middagen... eller det som hade hoppats hinna bli en middag.
 
Återigen ska jag försöka bli bättre i uppdaterandet, min sommar börjar ju faktiskt nu, eller hur var det?
Agapi, E.
 
Lite blandat av tiden som gått;
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0