NY VECKA, NY REGERING

2014-09-15 • 16:01:05
 
Jag vill egentligen inte ta upp det här med politik, då det är ett ämne som aldrig tar slut och som berör alla på olika sätt, men jag måste bara få ta upp en sak. Att Sverigedemokraterna skulle växa i detta valet hade jag redan befarat, men att de skulle öka med drygt sju procent sedan förra valet kom som en chock. Jag kan inte med ord beskriva vilken skam det är. Inte bara att vi har folk som tycker att det de står för är bra, utan också den skam att de andra partierna inte tagit upp imigrationsfrågan tillräckligt mycket för att vinna förtroende. Jag kan förstå att många röstade som de gjorde i ren frustration, men det är skrämmande att det kommer att få fasansfulla följder. Nu är det viktigt att de övriga partierna kan samarbeta även mellan blocken, för att lyckas stänga ut vågmästarna. mitt i denna skam och pinsamma resultat, så hoppas jag att det kan vara ett wake up call för övriga partier och för Sverige. Det är nu det stora jobbet börjar!
 
Nog om politik för nu. Jag sitter på Loco ute i Platanias och väntar på Malin som aldrig kommer. Haha, nej, men jag hoppas hon dyker upp snart. det är först nu som jag inser hur jäkla mycket jag har saknat Loco. Vi brukade alltid sitta här. Inte bara för att umgås, utan många gånger satt vi bara med våra näsor nedtryckta i datorer, mobiler eller iPads i timmar. Jag saknar det.
 
Något jag längtar efter nu är att säsongen bara ska ta slut. Jag vill att alla turister ska åka hem så jag kan få slappna av i höstens och vintens lugna livsstil utan stress och alla måsten. Det går knappt att beskriva hur fantastiskt det är här under vintern, det bara måste upplevas på plats!
 
Ska läsa lite bloggar och passa på att göra ingenting den sista timmen nu, innan det är dags för jobb, så får vi se om min vän dyker upp eller inte! Jag sitter som tur inte i sjön.
 
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0