SILENT NIGHT

2014-10-13 • 01:39:39
Godkväll på er! 
Det var inte riktigt meningen att det skulle låta som om julen nalkas, utan denna natt är bara så ovanligt stilla och tyst. Enbart några cikadors spelande hörs. Vanligtvis så brukar diverse motorljud förekomma även nattetid, trots att mina kvarter inte är särskilt tungt trafikerade. Jag antar att det är ännu ett bevis på att säsongen nått sitt slut. 
 
På tal om att säsongen nu har sin slutspurt, så kan jag meddela att min fina mamma och pappa kommer ner nu på torsdag. Misstänker att de kommer med säsongens sista turistlass som Fritidsresor skickar ner från Landvetter. Det kommer bli supermysigt att äntligen få ses igen. 
 
Nu till det jag lovade återkomma för - jag har eventuellt säkrat ett jobb för kommande vintersäsong. Det är nämnligen så att min kära vän Daria ska åka hem till Poland efter cirka två och ett halvt år här på ön. Hon kommer att komma tillbaka, men räknar med att stanna i Poland tills efter årsskiftet. Hennes chefer bad henne tänka ut någon som kan tänkas ta över efter henne och min underbara vän tänkte genast på mig. Daria jobbar idag på Cheers som även denna bar tillhör American Alley, vilket är långt ifrån mitt första hands val, men denna bar känns dock bättre än flera av de andra. Dessutom känner jag alla chefer sedan tidigare, så detta känns bra. Och självklart föredrar jag ju att ha ett jobb, före att vara arbetslös. det negativa jag ser i att återgå som bartender är givetvis tiderna. Jag önskar så att jag hade kunnat få jobba dagtid (eller åtminstone blandat) och få kvällarna lediga till annat. Det positiva är dock att denna bar inte tillhör de som har öppet längst, utan snarare brukar stänga först, då systerbaren prioriteras och att man givetvis har lediga dagar. På Daria lät det spikat, men jag vill inte ta ut lyckan i förhand, så inget officiellt bestämt ännu! 
 
Nu ska jag försöka göra min snarkande kompanjon här bredvid sällskap. 
Godnatt och trevligt avslut på veckan! 
Agapi, E.

Comments
Postat av: Nadja

Wowowo... nu vart man nyfiken. "Snarkande kompanjon". Tillbaka med killen? Eller ny kärlek på g? ;)

Svar: Misstänkte att just den raden kunde väcka uppmärksamhet. Kan säga som så att jag inte gått tillbaka till mitt ex och återkommer senare med mer info, haha.
Emma von D

2014-10-13 • 22:58:38 / URL: http://nadjanielsen.se

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0