FÖRSTA ADVENT

2014-11-30 • 06:22:47
.. och brittisk invation i alleyn.
Ja. De tre senaste dagarna har varit galna. Minst sagt. Vilket det väl i och för sig alltid är när vi har den brittiska flottan på besök. Vi har haft otroligt roligt och träffat många fina människor, men det har också varit otroligt påfrestande och stressigt. Mest för att jag nu insett hur dåliga mina chefer och min manager är på att kommunicera med oss och förbereda oss på när vi ska börja och så vidare. Första dagen var det till exempel Vasilis (som även han har samma chefer) som blev tillsagd att förmedla till mig att vi hade brittiska skepp och förväntades börja fyra istället för sju. Att hinna äta har inte kommit på frågan och humöret har minst sagt sviktat. Bara som igår arbetade jag fjorton timmar i streck och hade inte ätit på hela dagen.
 
Imorgon är deras kanske sista dag ute. Lite skönt, men ändå lite vemodigt på något vis. Det är något speciellt med att ha ett antal personer som kommer varenda dag under en tid, för att sedan bara försvinna. Kanske för alltid. Hur som helst, så är det fantastiskt mycket roligare att arbeta när det finns mycket att göra och trots sömn- och matbrist, så har man varit sysselsatt nog att inte må allt för dåligt.
 
Även idag blev en lång dag och solen har redan gått upp. Jag är uppe i Vasilis lägenhet o vill bara sluta mina ögon och få återhämta mig. Lovar att uppdatera senare idag!
 
Agapi, E.
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0