SLUMBER PARTY A LA ROOF TERRACE

2014-06-16 • 12:55:49
Tänkte egentligen uppdatera här lite redan på väg till jobbet igår, men på grund av en liten incident så blev detta fördröjt. Återkommer till gårdagens incident, men börjar med att berätta om förrgår kväll. 

Efter jobbet tog jag mig hemåt så fort som möjligt, då jag var så exalterad över min och Malins filmkväll. Vi möttes upp nere i hamnen för att träffa några vänner, innan vi kort därefter gick vidare till närmaste super market för att införskaffa lite tilltugg till filmen. Sedan gick vi hem och bonade ute på takterrassen. Så jäkla mysigt hade vi, men fick så galet ont i magen efter allt gott, haha! Vid tretiden tog vi oss återigen ner till hamnen för att hänga lite och önska folk godnatt. Superonödigt då jag var sjukt trött och mest ville sova. Framför allt med tanke på att jag kunde somna förens sex, halv sju igår morse. Hur som hade vi mysigt!

Igår sov vi länge och bestämde oss sedan för en promenad ner till Nea Xora Beach för ett dopp i det blå. Sedan tog vi oss hem så att jag kunde möta upp min hyresvärd för att betala hyran. 

.. nu till incidenten. Jag var på väg till bussen, men var lite sen, så jag pinnade på rätt bra för att försöka hinna. Väl på vägen kommer en vän ikapp mig på sin moped och frågar om han inte kan få skjutsa mig till busstoppet, då jag såg ut att ha bråttom. Jag sa snällt ja och vi puttrade iväg. I och med alla svängar och korsningar mitt kvarter har att erbjuda så tog vi det superlugnt.. men inte hjälpte det. Väl framme vid huvudgatan, där busstoppet befinner sig, så går husen på vänster sida ända ut i vägen, vilket leder till skymd sikt. Trots att vi knappt rörde oss framåt, så kom en bil i full karriär så vi tvingades veja och därmed crasha. Nu hade vi som sagt ingen vidare fart, så jag fick bara skrapsår på underarmar och ena knät. Inte ens mina byxor gick sönder! Till mamma; jag hade hjälm, du kan vara lugn! 

Igår kväll var tanken att vi bara skulle gå hem och sova - detta slutade med att Bilal tog in en karafaki tsikoudia och kvällen var igång! Lite trött idag, men vi hade mestadels kul under kvällen i alla fall. Nu sitter vi på Eclipse och försöker vakna till liv med hjälp av mat och kaffe. Helst av allt skulle jag nog lägga mig ner en stund här i soffan (som jag redan nu halvligger ner i) och sova en stund. Dock skulle vi nog må bäst av att glida ner på stranden för lite havs-rehab! Vilket vi också ska göra så fort vi får energin till det. Bikinin är med så vi är ganska redo ändå! 

Hoppas alla fått en bra start på veckan och får en trevlig eftermiddag. Ta hand om er!

Agapi, E. 




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0