SEMESTERGÄSTER

2014-06-01 • 22:56:18
Uppdateringarna har halkat efter lite igen, men denna gång är det för att jag har blivit våldgästad av två tjejer på semester. Våldgästad är väl att ta i, då jag väntade dem, men Malin kom alltså i fredags och sedan kom även Sanna igår. Anledningen till att jag inte nämnt detta, är för att hon ville överraska alla och jag tilläts alltså inte att läcka ut detta i förväg. Så surprise folket!

I fredags gick vi såklart ut och vi var verkligen överallt. Även Vasilis och hans vän Billy mötte upp oss och jag hade verkligen jättekul! Saknade och efterlängtade vänner slår allt. I går var varken jag eller Malin särskilt sugna på utgång, men i och med att det var Sannas första kväll så bet vi i det sura äpplet och körde ännu en kväll ute bland alla barer och avslutade även denna afton på Mylos. Kul hade vi i alla fall. Som jag har saknat dessa tjejer, inget Platanias utan dem! Efter Mylos så bestämde vi oss för att jag skulle åka med Vasilis upp till Kounoupidiana och sova där, mest för att jag hade lite abstinens och saknade honom. Han fick även tillgång till sin nya lägenhet här i dagarna, så det var kul att få se den, då jag inte haft tid till det. Jättefin med stort kök, massvis med förvaring och garderober (bra för mig och alla mina kläder om jag skulle råka flytta in, haha) och fräscht i största allmänhet. Jag trivs verkligen i Kounoupidiana. Det är lite "off" och mer mysigt, men ändå så himla nära Xania. Så dumt bara att jag inte tog tag i att få klart körkortet när jag var i Sverige, det krävs nästan för att kunna bo där och arbeta i Platanias. Hade förmodligen flyttat in direkt i så fall. Vi får se helt enkelt.

Nu sitter jag på bussen hem till Xania efter att ha dumpat tjejerna och resterande vänner i Platanias. Jag måste nämnligen ta mig till Souda klockan åtta imorgon bitti för att fixa det sista av mina försäkringspapper. Jag hoppas så att vi kan få det avklarat. Äntligen. Nu ska jag strax gå av och ta mig ner till pojken i hamnen, försöker uppdatera mer under morgondagen. Hoppas ni haft en bra helg allihopa!

Godnatt!
Agapi, E.




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0