BEACH CLUB SUNDAY

2014-06-22 • 20:40:35
God kväll mina vänner. Jag sitter för tillfället i baren på jobbet, då jag blev ombedd att gå in på grund av att Τουριστική (s.k. turistpolis) går runt och kollar alla papper och tillstånd. I och med att jag inte är helt hundra klar med mitt hälsokort, så vill vi inte riskera böter (10'000€ för restaurangen och 3'000€ för mig), detta är alltså anledningen till att jag slutat tidigare. Inväntar dock klartecken eller besked om att jag är färdig för idag. För övrigt har det varit en fantastiskt bra dag på jobbet ikväll, fullt ös från början till (mitt) slut och jag har varit mer inne än ute i restaurangen. Därför har tiden flugit iväg extra fort och det kändes nästan lite tråkigt att behöva sluta nu, men inget jag kan göra åt det!

Jag vaknade upp tidigt idag, bredvid min kärlek, då vi hade beslutat oss för att satsa på NeroMylos idag. Jag måste erkänna att jag kände mig rätt seg till en början, då vi efter Vasilis slutade vid tre, drog iväg på ett ställe med livemusik och därmed blev lite sena. Hur som helst så kom vi efter många om och men iväg till NeroMylos. Hade nämnligen någon som var en aning trött och seg imorse, haha! 

Väl på NeroMylos visade det sig att varenda solbädd och solstol var reserverade.. Visserligen visste vi redan att det var söndag, vilket är grekernas beach club-dag, men när varenda plats var belamrade av Mylos egna staff från sin club, som dessutom dricker gratis kaffe och bara tar upp plats, så känns det lite fel att prioritera dessa framför oss som kom för att åtminstone spendera lite ifrån egen plånbok. Trots denna besvikelse fick vi en oerhört mysig och rolig eftermiddag, med sol, bad och massa skratt som avslutades med öltorn och koupes! 

Nu har jag just fått veta att polisen plockat in varenda kamaki runt torget och att jag inte kommer att jobba mer för ikväll. Min mat dyker när som helst upp, så med det avrundar jag detta inlägg. Imorgon blir det återigen att vakna tidigt och med andra ord en lugn kväll. Tror till och med att jag åker hem direkt efter jag ätit och försöker sova, har sovit dåligt på sistone och behöver ta igen några timmars sömn.

Hoppas ni alla fått ett lika bra avslut på veckan som jag och att den nya kommer att få en bra start!

Agapi, E.




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0