FABULOUS FRIDAY

2014-01-24 • 21:14:05
Så, då var det återigen fredag. Förut var det något jag ofta såg fram emot, då vi alla alltid var taggade och på gott humör. Vi har gått ifrån humöret 'fredag hela veckan' till 'måndag hela veckan'. Så brutalt trist, men denna fredagen känns av någon anledning aningen bättre än vanligt faktiskt! 
 
Än så länge har det varit lugnt, men det är massvis med folk ute och rör sig, så jag håller alla tummar i världen för att allt fler droppar in så småningom. Dagen i övrigt har varit bra. Jag gjorde ett kärt återbesök till mina gamla hoods i Agii Apostoloi och gamla favoritcaféet Loca. Därefter väntade en shoppingrunda innan jobbet. Det är nämnligen löjlig rea här just nu där du kan hitta kläder och accessoarer från 1.99€!!!! Jag fick med mig bland annat två leggins, en kjol, en tröja, massa smycken etc, men hade garanterat kunnat få med mig dubbelt så mycket till.. minst! Minst sagt farligt!
 
Har även fått nys om ett gym som haft (och förhoppningsvis fortfarande har) ett erbjudande om medlemskap - 60€ för ett helt år! Också otroligt bra pris. Ska se om jag kan få med mig Rita dit imorgon, som redan gymmar där. Fett taggad igen. Hädanefter kommer träningsgarderoben troligtvis eskalera. Bland annat skulle jag behöva införskaffa nya träningsskor, då jag har använt mina utomhus. Funkar väl fortfarande att ha inne, eftersom de bara varit i torrt väder och inte till synes har varit särskilt flitigt använda utomhus, men ändå! 
 
Sa att jag skulle återkomma med resultat av gårdagens middag redan igår, men det får bli nu istället. Allt blev hur bra som helst och så jäkla gott. Kronärtskockan fylldes med en mix av solroskärnor, ruccola, gravieraost, olivolja, vitlök, citroncest, salt och peppar. Detta serverades med sesampanerad kyckling och en avocadoyoghurt, mums! 
 
Och ja, guldfisken Glenn "The Golddigger", blev hemskt nöjd med sitt nya hem.. även om han alltid ser så oerhört missnöjd ut.
 
Trevlig fredagkväll och helg på er,
Agapi, E.
 
 

Comments
Postat av: Karolina

Alltså, jag skulle kunna betala dig för att vara min kock. Kan du inte snälla lägga ut receptet på kronärtskockan, är vegetarian så behöver lite extra insperation ibland!

2014-01-31 • 00:03:03

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0