ΠΈΜΠΤΗ

2014-01-23 • 12:29:00
 
 
 .. eller 'TORSDAG' för er som föredrar svenska. Jag har återigen blivit (mer) sjuk och därför har dygnen gått och kommit lite som de vill, vilket har medfört noll ork, motivation eller prioritering vad gäller uppdaterande här. Tanken var att bilderna i inlägget nedanför skulle ha fått sällskap av text, men i och med att jag inte hade tid så tänkte jag tillföra texten i efterhand.. vilket aldrig skedde. Nu vet jag inte längre vad som finns att tillägga, mer än att det var en fantastiskt härlig promenad och likaså dag! Jag låter bilderna tala för sig själva helt enkelt, för en bild säger ju alltid mer än tusen ord, inte sant? Tänkte väl det!
 
Igår kväll gick jag direkt hem och sov och för första gången på länge så sov jag bra. Trots att det bara blev en sex timmar, så var det fullt tillräckligt då jag bara vaknade till en gång. Den senaste tiden har jag gång på gång vaknat ur min sömn och har därför aldrig känt att jag vaknat utvilad. Klev hur som upp och åt frukost bestånde av yoghurt med banan och kanel och även en smörgås bestående av rågbröd, philadelphia, kalkon, ruccola, tomat, avocado och slutligen pocherat ägg. Mums! Därefter tog jag en härlig promenad i solen längs Nea Xoras strandpromenad och gator. Vi har nämnligen närmare tjugo grader idag. Häromdagen sträckte det sig ända upp till en tjugotre och man kunde verkligen känna hur sommaren redan börjar smyga sig på. 
 
Nu sitter jag på Starbucks.. ja, jag vet haha. Innan jag kom hit svängde jag förbi apoteket och fick med mig en niodagars kur antibiotika. På gott och ont så kan man ju få ut i princip vad som här, utan diverse läkarremisser eller utskrivna recept. Självklart en nackdel i många fall, men fantastiskt för mig som gått med detta fram och tillbaka sedan september och inte vill lägga min lön på läkarbesök hos någon som inte ens talar engelska. Därför kändes ynka fem euro helt okej och nu hoppas jag bara att det hjälper också! 
 
Har även (äntligen) införskaffat en fiskskål med tillbehör till min stackars guldfisk som bott i min mopphink... så han blir nog lycklig när han får flytta! Ska genast hem och fixa detta faktiskt. Måste dock springa in på super marketen nedanför på vägen och köpa lite tillbehör till dgens middag som kommer bestå av kronärtskocka med gremolatafyllning och kyckling. Ska försöka uppdatera senare också!
 
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0