DAGAR DU INTE KAN GÖRA ANNAT ÄN LE

2014-01-30 • 17:30:57
Hade en fantastiskt härlig dag igår. Vädret var bu och bä, ena sekunden strålande sol, andra ösregn och däremellan både och. Jag vaknade tidigt och gick ut för att fixa min telefon, eller rättare sagt - fixa ett nytt sim kort till min telefon. Jag styrde min kos mot Cosmote där jag möttes av den man som dagen innan varit snäll nog att testa med sitt simkort för att se att upplåsningen gått igenom. Vilket den lyckligtvis hade! Han tillkallade en kvinna, då han redan var upptagen med andra kunder, och berättade för henne vad jag ville ha hjälp med. Allt gick smidigt och jag fick mitt simkort. Därefter sprang jag ner till Starbucks i regnet för att fira med kaffe. När jag tar upp kortet ser jag att det är ett normalstort simkort och såklart inte ett nano som passar iPhone 5's. Så himla typiskt!
 
Efter kaffet blev det åter en tur upp till Cosmote, men fick denna gång sällskap av Vasilis som även han behövde gå förbi Cosmote för att betala hans chefs telefonräkning(?). Haha, greker. Hur som helst fixade jag ett annat kort och nu fungerar allt prima ballerina. 
 
Efter telefonkrånglandet gick vi till Café Thea nere i hamnen för kaffe och lunch. Jag åt världens äckligaste Caesarsallad och Vasilis fick en tråkig och torr Club Sandwich, men utöver den äckliga maten så var det jättehärligt att bara sitta där uppe, med utsikt över hela hamnen. Konstaterade och insåg hur mycket jag uppskattar livet här nu och hur lite jag vill att sommaren ska komma, även om jag längtar så. Saken är den att jag älskar när hamnen är näst intill tom och människor vandrar runt utan stress och måsten. Kommer sakna detta så!
 
Senare på kvällen var jag ledig och fortsatte ha en perfekt dag med filmtittande och följt av kinamat och mer filmtittande! Däremellan han jag även att vara impulsiv och färga håret rött igen. Har varit sugen ett bra tag nu, men inte riktigt vågat då jag vet vilket helvete det är att bli av med och hur mycket jag snart kommer ångra mig, haha. Det är inte rött rött, utan mörkt rött. Någon typ av blandning av mörkt brunrött, svårt att förklara helt enkelt och gör sig väl ännu helt rättvist. 
 
Hoppas ni får en fantastisk torsdagskväll,
Agapi, E.
 
 
 

Comments
Postat av: Karolina

Ta inte detta fel. Älskar din blogg lika mycket som jag hatar den. Jag kan inte låta bli att kika in för att se vad du har för dig och följa din resa, men samtidigt är jag så sjukligt avundsjuk på dig och mår mest dåligt av att se ut på kalla, trista Sverige utanför mitt fönster. Insperation ger du oss i alla fall. Njut vackra människa!

2014-01-30 • 23:58:38

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0