WEEKEND SUMMARY

2014-02-05 • 21:34:00
Missade ju dessutom x antal dagar av helgen, så här kommer dem. Tänkt först få med de i samma inlägg, men insåg hur otroligt långt dett skulle bli.
 
 
Hur som - de senaste dagarna har det hänt så mycket att jag helt enkelt har varit för upptagen för att uppdatera er här, även om jag så gärna har velat. I fredags var sista dagen då jag åt antibiotika och lördagen hade därför planerats bli första dagen med festligheter igen. Jag hade till och med förvarnat vänner att komma dit på grund av detta. Dock blev det som så att Eric, en vän och stammis till oss, kom förbi och han predikade fortfarande om att tequila var det ultimata botemedlet på min sjukdom. I och med att jag inte tyckte att antibiotikan gjort någon som helst nytta, bestämde jag mig för att Eric hade rätt - tequila var den enda utvägen. Senare kikade även Rodd förbi och även han ttckte jag hade en hel del att ta igen. Det hela resulterade i en fantastiskt rolig kväll och den blev minst lika lång som den var rolig.
 

Dagen där på blev också en succé. Alla var på gott humör, det var bra med folk etc. Även denna afton slutade inte förrens på morgonkvisten efter att jag briljerat med min "Flaming Sambuca" som volontär i baren inne på Miniatoura. När jag senare kommit hem och återigen vaknat så insåg jag att jag varit så trött att jag lagt mig mer eller mindre direkt i sängen, utan att göra någonting mer än tagit av mig skorna. När jag därefter tog en titt på klockan insåg jag att hon redan var fem och att jag hade knappt en timme på mig, innan det var dags för jobb.

 

Söndagen var en inte allt för rolig dag. Kände mig typ fortfarande påverkad när jag kom till jobbet och inte hade vi något folk. Sent kom däremot Rodd som är en av de roligaste människorna jag vet. Vi spelade biljard, vilket jag vanligtvis är sämst på, men denna gång spöade skiten ur Rodd, som vanligtvis brukar vara mästaren. I samma veva dök Eric och "Daddy" upp för att invänta Super Bowl som vi såklart direktsände. Jag avvek dock strax innan ett då en god vän spelade live på en bar här i Xania. Vi var ett stort gäng med massa härliga människor och jag hade så himla roligt! En trång lokal med tusentals (kändes det som i alla fall) människor, där man nästan sitter i knät på varann och får klättra på folk för toalettbesök. Vi gick all in för coupes, som betyder att alla har varsitt tumblerglas med öl, för att skåla botten upp med och alla hade kul åt att lära mig diverse dumheter på grekiska. En riktigt kul kväll vill jag lova! 

 

Det summerar nog helgen i det stora hela. Imorgon väntar återigen en ledig kväll, men denna gång på grund av Vasilis födelsedag. Det blir fullt hus hemma hos honom med diverse barbecue med mera. Har lovat att hjälpa till att städa och förbereda, så det är vad min morgondag har att erbjuda. Massa kul, massa galenskap och inte minst lika mycket galna greker. Morgondagen kan inte bli mycket annat än bra! 

 

Nu sitter jag på jobbet och hoppas på gäster. Vi hade ett stort, härligt gäng här ett tag som vi hade mycket roligt med. De lovade att kika förbi igen, så vi får väl hoppas på att de håller detta. Jag utlovade hur som helst Flaming Sambuca, så dyker de inte upp är det deras förlust. 

Trevlig onsdag på er,

Agapi, E.

 

 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0