KOUKOUVAGIA

2014-12-17 • 16:18:58
Som inte bara betyder uggla..
.. men som också är Xanias kanske bästa (enligt mig) café och restaurang. Inte på grund av mat, kaffe eller bakverk, utan på grund av deras läge. Det är långt ifrån fel på något av deras utbud, men utsikten ifrån denna pärla är magnifik. Härifrån ser man nämnligen ut över hela Xania och långt, långt bort emot Kolymbari och Kissamos.
 
Jag och Malin tog en promenad dit upp för en fika med hög mysfaktor. Det ligger precis i början ut på Akrotirihalvön, mellan Xalepa och Kounoupidiana skulle man kunna säga. Detta ställe är öppet året runt och gästas av så väl greker som turister. Om man inte är lika hurtiga (haha) som mig och Malin, så går det givetvis utmärkt att åka bil till detta ställe. Det ligger då som sagt mot flygplatsen till, Xania sett, och man svänger av vid Eleftherios Venizelos gravfält. 
 
Tyvärr väntar jag ju fortfarande på min nya telefon, då min iPhone sa adjö, så dessvärre har jag bara min iPad och en lånad mobil som går att jämföra med Nokia 3310.. Okej, där överdrev jag kanske, men kameran på mobilen är i klass med kameran på min första kameramobil jag hade - det vill säga värdelös. Så ni får lov att stå ut med den  fruktansvärda bildkvalité min gamla iPad har att erbjuda.
 
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0