DAN FÖRE DOPPAREDAN

2014-12-23 • 23:16:13
Nu är det inte långt kvar.
Här är det bara en knapp timme kvar tills vi övergår till den tjugofjärde och med det också självaste Julafton. Jag ser faktiskt fram emot det som skall komma att bli vår version av Julafton. Den kommer bli lite halvt knasig och oplanerad (trots alla försök till planering). Med andra ord kommer den bli precis som oss.
 
Igår kom jag som sagt iväg till Jumbo.. dock på egen hand, då Emmelie somnade ifrån våra planer, haha. Jag fick konka på en hel del grejer och valde naturligtvis att gå, istället för att ta bussen. Självklart var dessutom alla granar slutsålda, så jag planerade att gå till ett annat ställe idag för att se om jag kunde hitta en. Tyvärr var alla vita plastgranar slut överallt och vart jag än gick kostade alla granar långt över min budget. Till slut gick jag till Diafano, som ligger nära Jumbo, och hittade mig en gran. Det fick tyvärr bli en grön, men jag blev nöjd i slutändan ändå. 
 
Det roligaste var nästan att jag idag sedan tvingades ta bussen upp till Kounoupidiana med en överfylld påse, motsvarande IKEA-kassestorlek, julgran, dekoration och som grädde på moset min gravade lax. Behöver jag säga att jag skrattade åt mig själv, varje gång jag passerade ett skyltfönster och såg min spegelbild? Jag bjuder på den!
 
Väl uppe i Kounoupidiana blev det att klä granen och förbereda lite annat. Sedan massvis med mys och därefter drog jag iväg till INKA för att införskaffa ingredienser för kvällens glöggmys (läs; glüwein) och morgondagens grötfrukost. Killarna blev tillkallade för jobb tidigare, men jag hade ju gjort allt annat på egen hand, så varför ändra ett vinnande koncept. Resten införskaffas och tillagas. 
 
Nu vill jag bara arbeta klart, så jag kan hämta det sista innan vi tar julafton!
God Jul, Merry Christmas, Καλα Χριστούγεννα!
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0