ON AND ON

2013-12-08 • 13:59:52
Nog var det lugnt på jobbet även den dagen då jag sa att ett välskrivet inlägg och bilder utlovades, men uppdaterades gjordes det då inte trots detta och de senaste dagarna har jag bara inte haft varken ork eller lust. Nu sitter jag i alla fall här med lite mera ork, lite mer lust och även en nypa motivation. Jag sitter utan skor, som om det vore mitt vardagsrum, uppkrupen i en av fåtöljerna på övervåningen av Starbucks och försöker döda julmusiken en aning med musiken i mitt headset. Nog för att det är mysigt och faktiskt redan är andra advent, så kände jag inte för jul just nu. Det är svårt att förstå att det är jul när det är 15 grader och sol ute!
 
Det hände inget speciellt i saluhallen, åtminstone inte när jag var där. Dock plockades diverse högtalarutrustning undan när jag var där, så jag misstänker att det kan ha varit lite mer aktiviteter tidigare. Vad har mer hänt de senaste dagarna? Många av våra stammisar, som också kom att bli nära vänner till oss, har lämnat oss. Det känns lite vemodigt och ledsamt för att vara ärlig. Saknar många utav de väldigt mycket redan och hoppas så att jag kommer kunna få chansen att träffa de igen. Om inte här, så kanske på deras hemmaplan! 
 
Jag var även i Platanias och hälsade på. Det var nästan mer sorgligt än kul att komma tillbaka. Vet inte riktigt vad som gjorde att det kändes så. Kanske för att det var som en spökstad eller att det väckte för många minnen från sommaren som gått? Hur som helst så var det kul att se och det var kul att träffa Marija, Manolis, Manoussos, Anna m.fl. På vägen hem fick det bli ett besök på Voi&Noi för skoshopping!
 
Jag har hört om och sett erat snöoväder där hemma. Jag kan inte låta bli att avundas er lite, för oavsett hur mycket jag kan klaga på och hata det när jag väl är där, lika mycket älskar jag det och vad är en jul utan snö? Det kommer bli annorlunda den här vinten, men helt utan är vi då inte. Vi har då minsann också snö här ska ni veta, dock är detta uppe i bergen, så vi får njuta av det på avstånd samtidigt som man kan sitta utan jacka på en uteservering, så ska inte klaga allt för mycket! Någon dag framöver hade det dock varit kul att ta sig upp och avnjuta ett härligt snöbollskrig. En rätt så stor merit att kunna säga att man har haft snöbollskrig på Kreta, kan jag tycka! Vi får se om jag kan samla ihop några lagkamrater.
 
Idag är det söndag, vilket betyder att det kommer vara en tråkig dag på jobbet - lite gäster och långa timmar. Jag börjar vid fem vilket känns skönt i alla fall! Ska se om jag inte kan köpa med mig någon mat ifrån någonstans, då alla affärer är stängda idag eftersom det är söndag. Får se om jag kanske springer in på Apothiki och köper med mig något.
 
Okej, en liten uppdatering blev det och även lite bilder utlovas. Dessa får dock tillägnas ett separat inlägg då de ligger på min iPhone och jag nu skriver ifrån min iPad.
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0