SWING LIFE AWAY

2012-01-21 • 03:53:24

Jag kan som vanligt inte sova och har saker jag velat skriva om nu från intervjudagen, så passar på att få berätta nu!

När jag satt på spårvagnen på väg till Stena Tysklandsterminal så kände jag mig trygg, men en aning nervös och spänd, men så fort jag klev av vagnen vid Chapmans Torg och började gå bort mot kajen, så bara växte självkänslan och humöret. Jag gick där och hade tre andra tjejer tätt intill mig och förstod ganska snart att även de skulle bort till Stena för intervjun. När jag gick där så slog det mig att jag hade ett försprång då jag redan varit på båten och kan de flesta områderna ombord utan och innan. Den tanken gjorde mig trygg och lugn.

Väl framme i vänthallen/receptionen så var det så mycket människor där och alla tjejer var så extremt medvetna om att de såg bra ut och helt plötsligt kände jag mig osäker och ful. Detta varade dock inte allt för länge, för kort därefter fick vi våra besökskort och fick kliva ombord på båten och det var då allt kändes bra - jag var på hemmaplan.

Där släppte allt annat, jag var full av lycka och minnen och stängde ute allt och alla. Trots att det inte var några människor jag hade träffat innan så känees det så bra och så rätt. Vid intervjun kom det såklart fram att jag hade gjort min praktik där året innan och genast skrattade Maja (som intervjua mig) och sa nåt i stil med att hon knappt hade några frågor till mig, haha. Hon fick helt ändra frågorna och fråga annat. Hela intervjun gick så bra den bara kunde gått och det finns fortfarande inget som jag känner att jag kunde gjort bättre eller uttryckt mig anorlunda i.

Hela dagen där var kanon, det enda negativa var att det inte var "mitt" vaktpass som arbetade denna veckan, så fick inte träffa de underbara människorna jag lärde känna, vilket hade varit så himla roligt! Hur som helst, i det stora hela så var det en lyckad speedintervju och dag och nu är det bara till att hålla tummarna de närmsta dagarna innan jag får besked om jag är välkommen på en riktig intervju. Hoppas, hoppas, hoppas!!

Igår (fredags) åkte jag till Alingsås för att fira mamma, som fyllde år i tisdags. Det blev champagne, egengravad sik, risotto med svamp o kött och tillslut även en rejäl portion med tiramisu, som jag fick äran att göra. Allt var supergott, men är sååå mätt, fortfarande! Eftr middagen träffade jag Sofia för en promenad och vi satt och prata om allt mellan himmel och jord. Det kändes som evigheter sedan vi sågs. Ute var det svinkallt och jag tappade känseln i fötterna, haha. Jag är fortfarande iskall om fossingarna, trots att det gått cirka fyra(!!!) timmar sedan jag kom in. Helt sinnes!

Om inte alltför många timmar bär det återigen av hemåt och i sällskap av Charlotta och Eva i en varm och skön bil. Så skönt att slippa åka tåg! Innan dess ska jag väl hinna sova någon timme för imorgon väntar träning (herregud, måste ta tag i det, sämst är jag, skäms!) och sedan lite festligheter, i form av att fira en 25årig Fredrik. Det kommer bli en fest där jag inte känner en kotte, så som tur är fick jag ta med mig min kära Johanna till min räddning. Nä, men det kan bli kul.
Hörs senare idag.


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0