INSIDE YOU'RE JUST A LITTLE BABY

2012-01-19 • 07:13:11

Jag tycker verkligen att det är så himla trist att det ska behöva krångla så fort jag vill lägga in bilder, för vi kan väl alla hålla med om att det är himla tråkigt att följa en blogg utan bilder? De flesta tror jag till och med faktiskt enbart kollar på bilder och bara skummar igenom den text som någon har skrivit. Jag hoppas det går att lösa snart i alla fall, har ju massa bilder att lägga in! Har hur som helst provat att uppdatera appen, så vi får se om det hjälper.

Jag tog mig en liten nap igår på eftermiddagen... Haha, vänta lite nu!! Jag upptäckte precis eb grej som gjorde mig överlycklig - uppdateringen utav appen gjorde så att det gick att skriva i horisontellt läge! Riktigt skönt när man skriver på iPad ju!! Haha, blev så glad att jag helt kom av mig, men som sagt, jag tog en nap. Jag gjorde det medvetet för att jag hade dygnat och tänkte att om jag bara sover någon timme, så skulle jag bli trött och sova på natten. Visserligen är det ju tanken som räknas, men det var verkligen ingen bra idé - jag har inte sovit en sekund inatt och jag som ska på informationsmöte och speedintervju för Stena Line klockan 11, hur ska det gå?

Jag känner mig faktiskt pigg och utvilad, trots att sömnen jag fick var de två ynka timmarna på eftermiddagen, men så länge jag är pigg någorlunda och kan tänka klart, så är jag nöjd. Sanningen är den att det känns riktigt skönt att ha god tid att förbereda sig på, istället för att vara nyvaken och seg i skallen.

När jag fick reda på att jag skulle få chansen att gå på denna uttagning, så hade jag inte särskilt höga förväntningar och så har jag känt ända fram till i går kväll. Anledningen till att jag känt så är för att det är så otroligt många som söker tjänsten hos de och detta är ju enbart en del i processen. Det vill säga, klarar man sig bra och lyckas sälja in sig själv idag, så är man välkommen på en personlig intervju och därifrån vet man ju inte heller ifall man är säker. Därav mina låga förväntningar. Jag ser detta mest som en mycket bra erfarenhet, då jag faktiskt inte behövt gå på arbetsintervju tidigare. Igår kväll ändrades dock mitt synsätt en aning. Detta tack vara Ingela, en utav kockarna från Stena som jag lärde känna under min praktik. Det var nämligen så att eftersom jag knappast lär få goda ord från min fd arbetsplats, då jag valde att lämna den för att jag inte trivdes till hundra och för att det var för mycket just då, så ville jag inte lämna dem som referens och jag såg så sent igår att man skulle ta med kontaktuppgifter till referens vid sin speedintervju. Jag drabbades av lite panik, men kom sedan på att jag kunde fråga Ingela och hon är så himla gullig som ställer upp. Guld värt verkligen! Jag menar, hur många av de sökande som kommer att vara där i dag har en referens som redan jobbar för Stena? Det var så jag fick lite mer hopp om det här, för jag vill ju verkligen få jobbet, men man får gå dit med rätt inställning och göra sitt bästa bara.

Just nu sitter jag på fårskinnet, på golvet, framför eldstaden som jag fyllt med blockljus. Bredvid mig står en stor kom te och ur högtalarna strömmar diverse indiepop ur. Jag har på känn att det kan bli en hyfsat bra dag. Tänkte unna mig att kika en stund på Vakna! med The Voice, för att sedan smått börja göra sig i ordning. Jag vill vara sådär fräsch och bara få känna sig lite extra snygg, så att självförtroendet strålar sedan. Håller även tummarna för att jag träffar några jag lärde känna under praktiken. Det känns ändå som att chansen är stor dådet är Germanica som skall stå i kajen.

Åh, nervositeten börjar kika fram, men än så länge på ett behagligt sätt, hoppas det går vägen och önska mig lycka till!

Hörs senare, puss.


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0