I WANNA BE ADORED

2012-01-28 • 06:55:01

I skrivande stund ligger jag och lyssnar på La Fleur Fatale i min säng, min underbara sköna säng hemma hos mamma och pappa. Jag saknar verkligen den när jag är hemma i lägenheten. Det är lite trist att det skulle innebära så himla mycket krångel om jag tog in den till stan. Skönt att jag kunde komma till Alingsås och bara njuta lite i alla fall.

Anledningen till att jag är här är för att jag ska rota fram mitt slutbetyg från gymnasiet. Jag har nämligen blivit så deprimerad av att inte få tag på något jobb att jag pratat med en studievägledare och ska eventuellt få hoppa på en kurs som startade i måndags. Kursen innefattar grundläggande undersköterskeutbildning. Ja, jag vet! Det låter helt sjukt och random, men det var Sofia som fick mig på dessa tankar. Man kan ju välja inriktning mot funktionshinder, psykiatri osv. Om inte annat så är detta en bra erfarenhet! Jag tänker ge det en chans, upptäcker jag att det känns helt fel, så går det ju faktiskt att hoppa av, men kanske kommer jag stortrivas. Jag vet ju inte det förens jag har provat, eller hur?

Lite kul att vara tillbaka i Alingsås på sätt och vis, ska försöka fjäska till mig en fika på stan idag. Det är ju alltid lika kul att sitta och glo på folk och se om man träffar några utav de man faktiskt tycker om.

Jag önskar att mamma vaknar snart, så jag kan gå upp och stöka, haha. Fast i och för sig, det är inte så himla dumt att ligga här med världens finaste hund, det är ju kvalitétstid jag har. Saknar honom så när jag är hemma i stan!!

Vi hörs nog senare idag, puss!


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0