LONG BEFORE ROCK 'N' ROLL

2011-11-28 • 05:15:16
Jag har länge känt att jag velat har lite förnyelse på bloggen, ett nytt utförande. Eftersom jag inte är så himla duktig på det där med webbdesign, så tänkte jag att jag skulle underlätta för mig själv och hitta en färdig design. Problemet var bara den att jag inte hittade något jag tyckte passade bra eller något jag tyckte om. Efter en lång stunds letande fann jag dock en design som jag gillade och såg potential hos, så jag satte igång mitt arbete med att trixa och fixa lite med designen. Inte något som är allt för enkelt för mig, men efter många om och men började det arta sig. Jag arbetade hela tiden i en testblogg, allt för att inte förstöra den designen jag redan hade, i fall jag skulle misslyckas totalt. När jag var hyfsat nöjd och ansåg att det bara var små justeringar kvar, så valde jag att kopiera in stilmallen till min blogg, för att sedan låta alla kodmallar göra lika så. Sedan tryckte jag, spänt och med förhoppning om att ha en ny, fräsch och snygg design, på länken till min blogg. Jag kan inte ens beskriva hur jag kände. Allt var helt konstigt och det var en salig blandning utav min gamla och nya bloggdesign. Jag kunde bara inte förstå hur det blev så.

Med hjärtat i halsgropen försökte jag mig på allt tänkbart för att rädda min blogg. Kort därefter insåg jag dock att det kanske skulle ta ett tag för bloggen att uppdateras till det nya, men hur många gånger jag än uppdaterade så såg det ut som det gjorde - vilken flopp.

Jag valde till slut att istället försöka sova och sedan vakna upp i förhoppning med att allt skulle vara ordnat. Jag stängde av datorn och kröp ner under täcket. Självklart är jag då tvungen att titta en sista gång, fast via mobilen och tror ni inte att det har löst sig då! Åh, vilken lycka. Jag var ju såklart tvungen att återigen slå på datorn och kika hur det såg ut. Till min besvikelse visade det sig se lika knasigt ut som innan, vilket det gör fortfarande! Dock uppdaterade jag (äntligen) Firefox och här ser allting bra ut? Vet inte om det är Google Chrome som krånglar eller vad det beror på, mycket skumt det där. Hur ser det ut för er och i vilken webbläsare?

Hur som helst så återstår nu de sista justeringarna. Jag får se om jag orkar mig på att brottas med de nu, eller om det blir att läsa bloggar, bli inspirerad och sukta efter allt fint man vill ha, från alla underbara shoppingsajter, haha. Man kan ju plocka ihop sig ett par fina wishlists om inte annat, eller hur?


Superseriös

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0