I SET FIRE TO THE RAIN

2011-11-05 • 01:40:20
Inte mycket bloggat idag heller, men å andra sidan blev det av ett inlägg lite tidigare än dagar, veckor eller månader. Nu sitter jag här och känner mig rätt så slut i kroppen. Jag jobbade till strax efter åtta ikväll, men kunde ha slutat när jag skulle ha slutat, om det inte vore för incidenten som skedde fem minuter innan jag skulle sluta. Det var nämligen så att en person på jobbet skulle tappa upp en öl, men så tog fatet slut och han var där med tvungen att gå och byta detta fat. Det gör man i ett rum, bakom baren. Helt plötsligt slocknar hela den delen av restaurangen där baren finns. Allt dör - lampor, kylar, musik ja allt! Då visar det sig att denne person har glömt att fälla tillbaka tappen, när han gick iväg för att byta fat. Varpå ölen bara rann rakt ur tappen, fyllde hela droppbrickan och fortsatte ner på golvet, där det låg en dosa för flera kontakter och därav slog jordfelsbrytaren av strömmen. Så det var bara att byta den där dosan till alla sladdar och torka upp allting. Mycket roande när man hade räknat med att bara behöva skriva ut sig och gå hem för dagen. Väl hemma, så hade mamma och pappa bjudit över några vänner och de åt och drack gott, så det var bara att byta om och slå sig ner. Det bjöds på svamprisotto, prosciutto, oliver, fikon, tomat- och mozzarellasallad, vin i mängder, tiramiso, kaffe, Vin Santo, whiskey och gud vet allt! Så nu sitter jag här i mitt rum proppmätt och har magen fylld till alla dess hörn och tänkte att det kanske var dags för ett litet inlägg. Fast egentligen så borde jag nog sova, börjar trots allt halv tio i morgon! Fy, bara tanken på det får mig att rysa. Eftersom jag slumrade in på extrasängen tidigt imorse, så fick jag aldrig njuta utav min underbara säng. Det ska jag se till att göra inatt! Men innan jag kan göra det, så ska jag ta ett par tag till på städningen. Det är inte allt för mycket kvar nu, men eftersom att jag jobbar till fem imorgon och då måste snabbt in på maxi för att sedan skynda hemåt och duscha, göra mig i ordning och sedan fixa det sista, så kommer jag inte hinna klart om jag inte gör lite nu. Det bästa hade varit om jag kunde ha fått vara helt ledig imorgon. Fast det är klart, jag ska vara glad att jag kunde byta pass med Emma imorgon. Jag skulle ju faktiskt ha jobbat kväll egentligen! Att sitta här och prioritera ett blogginlägg kanske inte heller är det bästa, så får nog ta tag i städningen nu! Kommer tillbaka för ett litet godnatt-inlägg sen. Puss!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0