I FOLLOW RIVERS

2011-11-30 • 02:32:34
Jag sitter här i min ensamhet och lyssnar på låten "I follow rivers", tillhörande Lykke Li, och kan inte sova. Jag är riktigt trött i huvudet, men inte tillräckligt trött för att kunna lägga huvudet på kudden och somna. Flera gånger, tidigare ikväll, har jag känt viljan utav att blogga, men jag har inte haft något att skriva. Jag har haft en så otroligt tråkig dag idag, jag har verkligen inte gjort någonting. Jo juste, det var ju faktiskt en sak som jag faktiskt tänkte skriva om innan - ett mail!

Haha, det kanske inte lät så spännande, men saken är den att just det mailet gjorde mig glad och gav mig hopp. Eftersom jag i fredags beslutade mig för att det var slut för min karriär på mitt föredetta jobb, eftersom jag inte trivdes, så har jag ju såklart börjat söka nya jobb. Eftersom jag flyttar om en mindre än en månad (HERREGUD!), så söker jag ju såklart inne i stan. Mailet kom ifrån Espresso House och innehöll ett slags frågeformulär, med bland annat påståenden, som jag skulle fylla i hur jag hade agerat, vad som stämde bäst in på mig osv osv. Jag blev självklart jätteglad, eftersom det gav mig lite hopp om att jag kan få börja jobba snart igen. Så nu håller allihop tummarna för mig, är ni snälla! Tackar vet jag lediga dagar, som får spenderas hur de vill, men hur ska man kunna uppskatta de ifall man inte har ett jobb. Jag klarar i vart fall inte av att bara gå hemma om dagarna, så jag hoppas verkligen på att hitta något snabbt.

Nej, jag har nog inte så myckt mer att säga för tillfället, jag återkommer väl i så fall. För att gardera mig ifall jag skulle somna, så säger jag godnatt redan nu!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0