HOME IS WHERE YOUR HEART IS

2011-11-05 • 05:31:29
Vad är det för fel på mig. Allvarligt talat, jag kan INTE sova. Jag är inte det minsta trött och jag kan verkligen inte förstå hur det kan vara så här. Hur mycket det än stör mig mig, så antar jag att det bara är att gilla läget just nu. Jag funderar på om jag ska vara så ambitiös att jag letar upp något härligt recept på något bröd eller liknande. Kan ju vara trevligt med en riktigt mysig frukoststund för en gångs skull, när man ändå inte kan sova och på så sätt får mera tid över. Det återstår att se hur det blir med min morgon! Jag kan inte låta bli att fundera över saker när jag ligger vaken så här. Eftersom jag väldigt ofta ligger vaken så här, så händer det väldigt ofta att jag ligger och funderar över saker och ting. Det kan vara precis allt mellan himmel och jord - gårdagen och morgondagen, oväsentliga ting och livet i största allmänhet. Just nu ser jag verkligen fram emot att flytta till Göteborg. Dels för att det är en härlig stad med underbara människor och dessutom är den stad där min största vänskapskrets håller till, men det kommer också bli väldigt skönt att stå på egna ben. Jag kväver mig själv lite genom att leva det liv jag lever nu. En vacker dag önskar jag att jag tar mig i kragen och bara gör precis vad jag själv känner för att göra. Jag vill flytta utomlands, jag vill åka själv, jag vill träffa nya människor och få livserfarenheter. Som det ser ut nu så skulle jag verkligen vilja flytta till Frankrike, det är ett fantastiskt land. Jag uppskattar deras levnadssätt, jargong och landet i sig. Det skulle vara så otroligt häftigt att få chansen att åka dit och få insyn i deras vardag och jag hoppas innerligen på att jag kommer att göra detta en dag. Jag tror det är viktigt att göra något på egen hand och försöka upptäcka vad man vill med sitt liv. Man kanske upptäcker att det inte alls var vad man väntat sig och att det inte alls känns bra, men då har man i alla fall chansat och kommit fram till detta - vad har man att förlora? Det gäller ju att passa på nu innan man är ung och alltför bunden. Detta är ett mål jag har, något jag vill få ut med mitt liv och något jag ska göra, frågan är bara när. Nog med mina tankar, nu ska jag se om jag kan hitta något recept till mitt eventuella brödbak!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0