BLOWIN' IN THE WIND

2011-11-27 • 19:22:33
Det var först nu, vid sisådär klockan sju på kvällen, som jag unnade mig en dusch. När jag klev ur duschen kunde jag riktigt känna hur min onepiece stirrade bedjande på mig och jag kunde nästan höra hur den väste "Ta på dig mig igen!", men jag kände att det var dags att kliva ur sparkdräkten. Nog för att den är underbar, men jag känner att jag bara blir ännu tröttare och segare av att gå omkring i den. Nej, nu fick det bli ett par byxor och ett linne.

Nu har jag tagit modet till mig och ska gå ut och blåsa bort, tänkte jag, så det är nog bara till att ta på sig allt varmt man äger, hålla huvudet högt och sedan bestämt ge sig ut i blåsten. Det är rätt mysigt tycker jag, att höra vinden vina utanför fönstret. Dock är det ju såklart mysigast när man vet med sig att man inte måste gå ut, men har man en hund som har vissa behov, så har man inte så många val.

När jag kommer in ska jag se till att städa och göra lite julfint i mitt rum - något som jag skulle ha gjort tidigare idag, men har varit för trött för att göra. Hoppas alla har haft en hittills bra första advent, hörs senare!


Bjuder på en söt bild på en full Emma från i fredags, haha.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0