YOU HAD YOUR CHANCE, I'VE HAD ENOUGH

2011-06-12 • 03:06:40
Jag har varit trött hela dagen. Gick upp ganska sent, gjorde mig i ordning och tog mig till slut iväg till jobbet. Det var en kanonseg dag idag - det gjorde inte det hela bättre, jag blev ännu tröttare! Från det att jag kom hem, till nu, har jag inte gjort något överhuvudtaget. Pratat lite med lite vänner, tittat på en film (The Final Destination, som för övrigt var det sjukaste jag sett, haha! Gillar man blod, inälvor, andra flygande kroppsdelar, överdrivet onaturliga fenomen och dylikt, så rekomenderar jag den starkt!) och nu har jag precis bläddrat lite i Solo, med vackra Kenza i repotage!

Så här på natten, när jag inte kan sova (som vanligt!!!), så tänker man ganska så mycket. Det är så mycket jag vill göra. Dels saker som är små, men som ändå skulle göra så stor skillnad, men också saker som kanske är omöjliga, eller som kanske inte kommer kunna genomföras för ens i framtiden. Men jag tror på att det är viktigt att ha mål här i livet. Stora som små, livsviktiga som obefintliga, logiska som poänglösa. Att känna att man lyckas med ett minimalt mål kan få en att sträva efter mer och om man aldrig har något att sträva efter, vad finns det då för mening med livet? Självklart kan allt ske genom ett visst tillfälle eller genom ödet, men att ha mål är också viktigt. Därför tänkte jag skriva ner saker som jag just i denna sekund kommer att tänka på, mål som är varierande och inte har något bäst föredatum. Inte heller enbart mål, utan bara allmänna saker jag vill göra, eller ta itu med. Jag gör detta främst för att jag då gjort saker och ting offentligt, så att jag själv känner pressen att genomföra det, alltså inte för någon annans skull än för mig själv. Jag tänker heller inte ha någon direkt ordning, utan låter tankarna styra ordningen.


Först och främst skulle jag vilja klippa håret och då menar jag inte bara toppa, utan ta en rejäl bit. Detta främst för att mitt hår skulle må bra utav det, det är så otroligt slitet. Jag vill börja ta hand om mig själv - ta tag i mina sömnproblem, jag vill unna mig själv saker, ha en egoboostdag, där man kan pyssla om sig själv. Flytta i från Alingsås! Visst har jag vänner här, men det är vänner jag har fått på senare år, efter att jag själv har förändrats. Sedan har jag några få som jag håller kärt som jag känt länge, men i övrigt har jag bara riktigt dåliga vibbar av Alingsås och folket här. Visserligen har jag er, som fick mig att må skit, att tacka. Utan er hade jag nog inte lämnat hålan och blivit den jag är idag, så tack som fan, idioter! Haha ♥ Så vill jag så klart hitta jobb, jag är inne på flytt till Östersund, underbar stad det där! Jag vill ha en bra sommar, unna sig lite extra innan man på allvar ger sig ut i arbetslivet. Jag vill gå på Storsjöyran. Jag vill vara snäll med min hy. Lägga tid på körkort. Få bättre självförtroende. Sluta äta kött helt, jag äter inget kött nu heller i och för sig, men på riktigt säga nej till kött. För det första för att jag inte tycker det är gott och för det andra i miljöaspekter. Det har ingenting med att jag tycker synd om djuren, inte har de det bra heller, men det är inte anledningen. Ha en sushidag, jag älskar ju sushi, så varför inte?! Spara pengar. Boka Motörhead-biljett i Gbg till deras konsert i December. Skaffa en katt, ja, jag är livrädd för katter, men jag måste komma över det och dessutom kommer det bli så ensamt om jag ska bo helt själv. Skulle kunna tänka mig en fågel också, bara för att jag gillar shabby chic-stilen på inredning och vill ha det sedan och då finns det sååå fina burar. Men min rädsla för fåglar är ju tyvärr ännu större, så vi får se! Jag vill gå ner i vikt. Resa mera och upptäcka saker! Träna mer, det går i vågor för mig, borde göra mig ett schema! Skaffa fler tatueringar, för att det är skitsnyggt och för att jag har grejor på g som jag vill ha gaddat. Köpa mig en fin cykel. Hälsa på våran bartender Pavlos. Börja blogga bättre...

.. Ungefär där blev jag otroligt trött och borde verkligen sova lite, men jag tänker fortsätta på min lista imorgon, ses då, godnatt ♥!


Cool chey, coola lurar!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0