MM, DET HÄR ÄR VÄRT ATT DÖ FÖR

2011-06-02 • 15:04:04
Igår bestämde jag mig helt plötsligt för att jag skulle ta tag i bloggandet igen. Jag engagerade mig till och med att mobilblogga - men som ni ser dök aldrig inläggen upp, haha. Riktigt dåligt. Jaja, jag skrev i alla fall att jag var kanontrött och att jag var på väg in till stan (igen) för att möta Madelen och Johanna, för att sedan sätta oss på en uteservering. Jag var kanontrött, men det var jättemysigt ändå och vi åkte hem rätt tidigt i vilket fall som helst.

Anledningen till att jag var så trött var för att jag natten till tisdagen inte kunde sova och inte somnade för ens åtta på morgonen! Sedan vaknade jag ca tolv och Sofia kom förbi. Vi tog en promenad och hade det bara allmänt skönt i solen. Sedan hade jag ju fått en inbjudning (som alla andra som är vänner med Trädgårn) till Fässbergs studentfest. Jag försökte få tag på Bellis för att se om hon var på. Hon hörde dock inte av sig för ens cirka en och en halv timme innan Bokia i Mölndal, som var försäljare av biljetter, stängde. Duktig som jag är cyklar jag dock snabbt ner till tåget, tog mig in till Göteborg och sedan vidare till Mölndal och fick tag på min biljett. Sedan åkte jag tillbaka och kolla runt lite i butiker. Hittade dock inget, men blev lite underkläder och en parfym inköpt!

Väl hemma så åt jag ett pitabröd med renskav och gjorde mig i ordning för att åka tillbaka till Gbg. Sedan mötte jag upp Emil, Jonas och deras vänner och gick in på Trädgårn. Ska jag vara ärlig hade jag roligare på Fässbergs studentfest än på min egna. Karisma var verkligen sämst, kommer aldrig gå dit igen! Trots att jag knappt kände några där, så var det roligare. Jag träffade ju dessutom två Estersbarn, haha - Daniel och Oskar! Sedan åkte vi till Kärra och jag sov hos Emil och blev kvar där ganska länge på morgonen. Var så jävla trött! Till slut pallrade jag mig dock iväg till bussen och åkte in till stan. Där köpte jag en gullig sak att hänga runt Jessis hals, plus en Hello Kitty-godiskamera, haha. Den blev bara för skojs skull, eftersom hon har gått media! Efter det inhandlade jag rosévin  (med lite hjälp, hehe) och enbart rosa saker, eftersom Sofia älskar rosa och jag skulle hitta en present till hennes studentmottagning. När jag kom hem så var jag död, jag däckade en stund i min säng. Sedan blev det en snabbdusch och vidare till Sofias student. Där blev jag kvar ganska länge, men till slut var jag tvungen att ta mig hemåt igen, för att byta om och sedan återigen åka in till stan för att träffa Madde och Johanna. Vi gick till Bryggeriet och jag och Johanna tog varsin Strawberry Daiquiri, så somrigt och gott! Sedan satt vi kvar och vänta på Axel som hade ringt, men det dröjde och vi var trötta, så vi bestämde oss för att dra hem istället. Vi mötte Axel och han var ledsen att inte vi skulle stanna, haha, men vi mötte Bellis vid Drottningtorget, så dom skulle dra vidare!

Väl hemma hade jag sjukt svårt att somna, trots att jag var så trött. Låg i sängen jättelänge utan att kunna somna, men till slut somnade jag som tur var och jag kan säga att jag sov väldigt länge idag! Men det tycker jag att jag förtjänade. Till frulle blev det grapefrukt, cantaloupemelon och physalis, somrigt och gott. Mamma bakar bröd just nu, så kanske får bli en macka sen också!

Dagens planer är att betala räkningar, söka jobb, fixa lite med bloggen och bara ta det lugnt. Behöver en sån dag! Hade hoppats på sol, så man kunde ligga ute och bättra på brännan, som jag ännu inte fått, haha! Anyway, hörs senare, puss.


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0