TIME WAITS FOR NO ONE

2011-02-28 • 21:28:16
God afton. Kom precis upp till hytten och har jobbat klart för idag. En intressant dag! Efter att vi hade ätit lunch, så säger Rickard att han bara ska gå till sin hytt och fixa en grej. Jag gick ner till köket i förväg. Väl i köket möttes jag av Patrik, så vi stod och tjöta lite. Sedan frågade han vart Rickard var någonstans och jag sa att han skulle fixa något. Patrik tittade lite på mig och sedan sa han "Okej. Jag tycker verkligen synd om dig. Du ska inte behöva jobba med honom, han är väldigt speciell. Jag tycker att du ska jobba med mig nästa pass i stället, om du vill alltså." Jag var ju glad att jag inte var ensam om att tycka han är weird och jobbar mycket hellre med Putte. 

Efter en stund dök Rickard upp och Patrik stod och tittade på en stund, sedan säger han "Nej, jag kanske ska gå så att du kan gå härifrån?" Rickard var tyst en stund innan han svarade "Hade jag velat gå hade du väl inte hindrat mig?" "Nej, det är klart.. Så länge det inte går ut över mig eller våran praktikant." Svarade Putte snabbt. Det blev nästan som ett litet bråk där en kort stund. I vilket fall som helst, så kändes det skönt att ha någon som stod upp för mig.

Nu ska jag strax hoppa in i duschen, som jag längtat efter nu ett bra tag! Skriver senare, tjing!



Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0