LÄGENHET - CHECK!

2011-12-08 • 17:55:56
Sådär, då var kontraktet underskrivet och lägenheten är så gott som min, om ett tag i alla fall, haha. Allt gick supersmidigt och det är så himla skönt att det är världens trevligaste människa som äger lägenheten. Fick även träffa den andra Ulrika, mammas kollegas dotter, och eftersom hon bara bor två våningar ovanför mig, så behöver jag inte vara orolig om jag skulle behöva hjälp med något.

Vi kikade runt på lägenheten lite, tvättstugan, soprum och sådant. Det känns som att jag är hyfsat förberedd nu faktiskt och jag hade så gärna velat flytta, redan idag. Nästa vecka ska jag och mamma göra debut på Ullared, hör och häpna - jag har aldrig varit på Ullared! Haha, det ska faktiskt bli lite roligt, fast mest av allt välbehövt (såklart). Jag tänkte kika på lite lakan, handdukar och sådant, sedan har jag nog allt jag behöver, det är faktiskt riktigt skönt att lägenheten är så gott som fullt inredd. En del saker vill man ju självklart ha med själv, men det är då inte helt fy skam att inte behöva köpa exempelvis soffa, tv, matbord med mera, framför allt inte då jag tycker att lägenheten är smakfullt inredd. Det ska bara dit en touch av mig, så är den perfekt, haha.

Just nu sitter jag på mammas kontor och väntar på henne. Hon och en kollega har möte med deras chef om ett projekt, så jag antar att jag blir sittandes här en stund.

Imorgon ska jag hem till Jessie och Mickie som precis flyttat ihop, det kommer bli massa roligt folk och jag vågar lova att det kommer bli en bra kväll! Det som är tråkigt är att Oliver också har fest och det är så jäkla synd när man måste välja bort något, men har faktiskt lovat Jessie, så jag tänker hålla det.

Jag är hungrig, hejdå!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0