SILENT NIGHT

2015-06-10 • 02:33:21
.. och så var ännu en dag över.
 
Allt är tyst och stilla. Det enda som hörs är bilar, mopeder och ett par hundskall, långt borta. Jag hoppades kunna somna tidigt idag, men ännu ligger jag här, nu när klockan passerat tre. Somnar jag snart dock, så är det ju en förbättring i jämförelse till att somna sju eller nio, som de två senaste dagarna.
 
Jag hoppas på att kunna vakna någorlunda tidigt, då det förväntas bli soligt. Jag är nämnligen i akut behov av en stranddag! 
 
Jobbet var okej idag, men fortfarande förvånansvärt lite gäster. Detta gäller inte bara oss, utan i det stora hela Platanias och Kreta (åtminstone Chaniadistriktet). Vid den här tiden på året, så brukar vi ha en rejäl rusch runt halv åtta - åtta, då det är fullt eller åtminstone bara två bord lediga, och resterande timmar med ett jämnt flyt. Många spekulerar vad som ligger bakom. Jag och många andra misstänker givetvis att det beror myclet på att media propagerar med den ekonomiska krisen, men jag vågar tyvärr svära på att all inclusive är en stor bov i dramat också. Dagens turister är för bekväma och desperata efter sol och värme. Mat, kultur och natur är inte längre en anledning till varför man reser världen över. Det är rent utsagt skamligt och tragiskt att det har kommit att bli så. Att den stressade vardag vi har med oss hemifrån, följer med oss på semester och att inte ta sig ur sin egen bubbla. Det är en tragedi.
 
Angående detta ämne, så måste jag hejda mig och istället avrunda. Det är något som beror och ligger mig nära i min vardag och framtid, så jag skulle enkelt kunna skriva en roman av argument och fakta. En dag kanske jag gör det, men i form av en krönika. Men inte idag. Nu måste min kropp få vila.
 
Jag avslutar med att bjuda på några bilder, då jag besökte hamnen, på vägen hem. Jag har även nyligen funnit Chania Aerials Creations, som flygfotar Chania och Kreta. De har tagit den sista bilden, som visar hamnområdet av Chania. Innan jag sluter mina ögon, vill jag dela med mig av mina favoriter, vad gäller foton tagna av CAC. Detta i ett separat inlägg!
 
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0