PERFECT DAY FOR TANNING

2014-05-22 • 14:22:29
Godeftermiddag gott folk. I detta nu ligger jag och svettas på takterrassen och hoppas på att få lite färg. Är ju näst intill likblek, så lite gyllenbrun hud hade inte skadat. Det är cirka tjugonio grader i skuggan idag och här i solen på mitt tak är det garanterat fem till tio grader till! Jag som vanligtvis är dålig på att dricka vatten, dagar som denna, har laddat upp med ett stort glas isvatten här bredvid. Vuxenpoäng!

Igår avklarades som sagt första jobbdagen och jag känner mig nöjd med min prestation, kände mig lite ringrostig till en start, men kom snabbt på fötter igen och redan igår träffade jag två äldre par från förra säsongen! Efter mitt pass så var det bara att tålmodigt sitta kvar och vänta, för igår var det nämnligen Konstantinos och Elenis namnsdag. För er som inte vet så firas namnsdagar här större än vad vi firar jämna födelsedagar, studenter, konfirmationer och så vidare. Det är en stor fest med alldeles för mycket mat, dricka och nära och kära. I och med att vi hade två Kostas på plats, så blev det extra stor fest. Jag var så mätt att jag hade kunnat rulla hem och då tog jag knappt en sked av efterrätterna (som jag tackade nej till, men fick ett skratt i mitt ansikte och en proppfull tallrik). Trevligt var det i alla fall. Efter middagen fick jag skjuts hem av Mario (som äger kinan) och hans dotter Alda. Med mig från deras bil fick jag sex boxar kinamat med mig hem! Så himla omtänksamma är dessa, trots att hans andra dotter, en god vän till mig, för någon vecka sedan var med om en motorcykelolycka och fortfarande ligger inlagd. Vi ska dock vara glada då hon som ett mirakel överlevt, trots att huvudläkaren till en början var mycket kritisk. Livet kan verkligen få så hastiga vändningar.

Nu ska jag fortsätta pressa i solen innan det är dags för mig att göra mig i ordning och ta mig iväg till jobbet. Ha det fint allihopa!

Agapi, E.






Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0