TJUVSTART AV SOMMAREN 2014

2014-02-12 • 13:51:47

Det har varit en hel del plockandes och fixandes de senaste dagarna, därav har uppdateringen här lagts lite på hyllan. Även dagarna på jobbet har varit upptagna, vilket såklart är väldigt bra, men även där har det varit svårt att få tiden till att uppdatera.

Hur som helst så är alla mina saker äntligen flyttade till den nya lägenheten och jag kan fortfarande inte fatta att jag faktiskt har en egen takterass. Trivs så jäkla bra här uppe, mer avskilt, ljust och fräscht. Att vädret och värmen dessutom har exploderat de senaste dagarna, viljet har medfört att man kan ligga ute i bikini och svettas, har knappast gjort saken värre. Kan knappt bärga mig tills jag kan börja "inreda" lite här uppe, för just nu äger jag två bleknade plaststolar. Jag planerar att skaffa en grill efter helgen som kommer, för kommande helg har jag utlovat barbecue här hemma. Sedan kommer även någon typ av möbelgrupp, solstolar, växter etc få göra grillen sällskap här uppe. Älskar redan stället, jag har verkligen hittat hem!

Igår tillagades första måltiden i lägenheten, efter de x antal smoothies som mixats de senaste dagarna. Det blev inget speciellt, men en favorit i all sin enkelhet - min version av spaghetti napolitana. Fräste lite vitlök och lök i olivolja tillsammans med tärnad tomat och paprika, detta fick sedan puttra ihop till en härlig röra som smaksattes med basilka, salt och svartpeppar. Så enkelt, men ack så gott! Idag fick jag cravings på en traditionell grekisk sallad, så ska kila ner till super marketen på hörnet för de sista tillbehören och lite färskt bröd.

Hoppas att ni inte fryser ihjäl där hemma, här sitter jag i skrivande stund i shorts och linne och svettas! Här kommer lite blandade bilder från de senaste dagarna. Ta hand om er.

Agapi, E.

 

 

Comments
Postat av: Beccys 2.0

Hejsan!
Skulle vara super roligt om du ville vara med och tävla i helgens blogg. Kram :D

http://beccys.com/2014/february/bli-helgens-blogg-2.html#comment

2014-03-10 • 20:59:12 / URL: http://beccys.com

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0