KÄNN INGEN SORG FÖR MIG GÖTEBORG

2014-12-08 • 15:52:34
Big news, ready?
Yes. Här kommer något jag hade tänkt vänta med att klargöra, men så här i juletider får man väl vara lite extra snäller. Jag kommer att göra en Sverigeturné till våren, närmare bestämt den tjugoförsta april. Hur länge denna kommer att vara är ännu inte bestämt, men räknar med en cirka två till tre veckor. Jag vill åtminstone vara tillbaka till min födelsedag, den nionde maj, här. Känner (precis som tidigare år) att det här numera är mitt hem och här jag har flest människor som står mig nära och som jag vill ha i min närhet under min dag. Det känns ju inte klokt att detta kommer att bli den fjärde födelsedagen, i rad, att firas här nere. Från nitton till tjugotre. Galet!
 
Under denna Sverigeturné kommer jag även få sällskap. Inte under hela, men till en början. Detta av ingen mindre än min bättre hälft. Känns kul att han äntligen ska få ta del av en del av vart jag kommer ifrån och det liv jag tidigare haft. Vi har pratat en hel del om att vi gemensamt ska ta oss till Sverige i vår, men sanningen är den att han ännu inte vet att det är bokat och klart, det är nämnligen jag som fixat detta, bakom hans rygg, för att kunna ge honom detta i julklapp. Jag bara vet att han kommer uppskatta det så!
 
I övrigt har jag inte så mycket att säga. Idag mår jag som en påse skit. Har gått och dragit på mig någon jäkla förkyldning som satt sig på bihålor och svalj. Även huvudet känns minst sagt dubbelt så stort och som om det klämts i en hissdörr. Men inte hänger vi läpp för det. Så länge man kan stå på fötter så kan man jobba och dra in pengar. Idag börjar jag sju. Jag är ytterst tveksam över om vi kommer besökas av några törstiga partyanimals. Regn, gråa moln och åska har turats om att passera vår stad idag. I morse när det värsta ovädret drog in, trodde jag att mina stolar ute på balkongen skulle återfinnas fem våningar ner på innergården. Dock lyckades jag jaga i kapp de och plasera de mot väggen, där det blåste som minst. Därefter sprang jag frusen och dyngsur återigen in och tog skydd hos Vasilis, duntäcket och sängen. Nu på eftermiddagen har den värsta blåsten avtagit och i skrivande stund är det även uppehåll. Mig spelar det dock ingen roll, då jag intagit position uppe på Starbucks övervåning. Dock skulle jag väl behöva gå hem emellan detta och jobb för att göra mig i ordning. Håller tummarna för fortsatt uppehåll!
 
Nu ska jag kolla på dagens avsnitt av julkalendern. Ja. Jag följer den faktiskt, trots att jag inte riktigt gillar den alls. Den ger inga julkänslor alls. I och för sig intressant med medelhavstema, då det är så jag själv firar jul. Det jag finner mest roligt dock är att farfar Ivo spelas utav Mixalis Koutsougiannakis, som är född och uppvuxen just här i Xania på Kreta. 
 
Men innan dagens avsnitt så ska jag lägga in lite blandade bilder från den senaste tiden, då jag varit så fruktansvärt dålig på att få med bilder i de senaste inläggen eller för den delen uppdaterat överhuvudtaget.
 
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0