A THROW-AWAY LETTER

2012-03-23 • 01:37:03
Just nu är jag otroligt trött, men kände att det kanske var dags att uppdatera lite här. I skrivande stund halvligger jag i soffan och har ont i hela kroppen då jag har städat i fyra timmar. Av dessa fyra timmar gick nog tre och fyrtioåtta åt till att diska. Jag kan inte förstå hur jag har kunnat förbrukat så mycket porslin/glas/bestick på så kort tid, haha. Saken är den att jag snart har varit sjuk i tre veckor och har helt enkelt inte haft någon ork att bry mig. Jag tänker "att jag tar det senare" och plockar ut en ren tallrik från skåpet. Problemet är bara att till slut finns det ingen ren tallrik att ta ut från skåpet eller ren gaffel heller för den delen. Så det var verkligen på tiden att jag tog tag i det! Jag har en del kvar att städa, men det får fan bli imorgon.

Inatt får jag sällskap. Johanna jobbar nämligen sent och hennes bussar har slutat gå vid den tiden, så jag ställer såklart upp med tak över huvudet! Jag sitter i soffan och lyssnar på Bandit. Flertalet doftljus brinner runt om i rummet och doften utav söt vanilj sprider sig. Johanna slutar vid två, så jag får se till att hålla mig vaken en stund till. "Råkade" faktiskt ta en liten powernap tidigare ikväll, det var stort behov av den kan jag säga, eftersom jag gick upp ett idag. Nej, inte ett på dagen utan natten! haha.

Idag har jag hängt i stan en stund med Johanna. Vi köpte mjukglass och satte oss vid älven och njöt av den varma solen. Var även produktiv på morgonen då jag lät fantasin flöda och påbörjade en ny låt. Spännande vart detta bär av. Igår var jag ute i Långedrag för att besöka Långedrags Värdshus där jag kommer få jobba längre fram i vår och i sommar. Det var superfint och Malin, som jag har haft kontakt med, var otroligt trevlig. Ser verkligen fram emot detta!

Nu ska jag dra i gång nåt avsnitt av Mad Love innan Johanna kommer hit, Godnatt!




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0