HIT BY A TRUCK

2015-01-10 • 00:08:09
Riktigt så illa är det inte, men det är så det känns.
När jag vaknade upp i torsdags var min första tanke "Nej, nej, NEJ. Fan också!". Redan då visste jag att någon fördjävlig förkyldning hade dragit över mig. Jag vände på mig och somnade om, i hopp om att må bättre nästa gång jag skulle vakna upp. Men lika dåligt, om inte sämre, mådde jag efter varje nytt uppvaknade.
 
Hela dagen spenderades i sängen och efter att ha konstaterat att jag inte skulle klara av att ta mig iväg till jobbet, fick Vasilis till slut ringa till vår chef och säga hur läget såg ut. Han berättade att även två av våra andra bartenders även de låg halvdöda hemma, men gav även mig en dag ledigt. Vasilis fick också en dag ledigt, då han inte räknade med särskilt stort besöksantal och behov av två promoters.
 
Därefter somnade vi om och låg kvar i sängen till strax före klockan elva. Vasilis var supergullig mot mig hela kvällen, lagade soppa och poppade popcorn till vårt filmmaraton vi sedan hade hela natten. Vid fyratiden var jag återigen hur trött som helst och återgick till sovrummet, så min stackars skötare kunde få lite egentid med grabbarna, innan även de skulle få sin skönhetssömn.
 
När jag vaknade upp idag var jag fullt inställd på att tvinga mig iväg till jobb, oavsett hur jag mådde, eftersom det är fredag och vanligtvis en fartfylld dag. Det insåg jag snabbt att jag bara kunde glömma. Jag mådde sämre och febern verkade ha stigit. Även den ömma kropp, jag hade dagen innan, kändes även den värre. Som att ha blivit överkörd av en lastbil ungefär. Hela kroppen känns som ett enda stort blåmärke, innifrån och ut. Så även idag blev jag hemma.
 
Jag pallrade mig iväg till apoteket och därefter matvarubutiken, för att få i mig något. Fick stanna och vila längs vägen, men sanningen var att det var fruktansvärt skönt med lite frisk luft. Det fick bara ta den tid som behövdes helt enkelt. Väl hemma unnade jag mig en dusch för att få känna sig lite fräschare. Konstigt det där hur mycket bättre man kan känna sig efter bara en dusch när man är sjuk. Slängde ihop en snabb och krämig pasta med champinjoner, paprika, vitlök, kalkon och lök. Därefter har jag bara tagit det lugnt och tittat på film hela kvällen.
 
Känner att jag skulle kunna sova en stund nu tills min bättre hälft har slutat jobba, men det dröjer ett tag till. Ta hand om er och ha en trevlig helg!
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0