SATURDAY

2014-09-27 • 23:10:21
Idag, lagom till frukost, studsade jag runt till musik som vanligt, men sedan upptäckte jag något. Lagom till refrängen, på Miriam Brynts nya låt Dragon (som är så jävla bra) så tog jag i från tårna och skulle sjunga med... men inget ljud kom. Jag hade tappat rösten, haha! Efter frukost och ännu en liten nap, så testade jag åter igen min stämma. Aningen bättre, men näst intill oförändrad. Sakta, sakta återkom den under dagen, men ännu nu på kvällen låter jag superhes. Dock inte längre som en pojke i målbrottet. 
 
På eftermiddagen ringde min barndomsväns mamma upp och sa att hon och hennes klllega Malin, hade anlänt till Xania. Så jag mötte upp de och gick sedan hem igen då de ville se hur jag bor. Därefter tog vi oss ner i hamnen och till Γλωσσίτσες (Glossitses) och jag blev bjuden på en fantastisk (sen) lunch. Till förrätt delade vi på dakos, Fava med karamelliserad lök, grillade citruschampinjoner och pitabröd. Sedan fortsatte jag och Eva med svärdfisk, medan Malin testade den grillade bläckfisken. Till detta hade vi ett superfräsht Sauvignon Blanc och avslutade givetvis med tsikodia (raki), frukt och sött. Vi styrde sedan vår kos till Dekatria där detblev kaffe och choklad. Och därefter tog damerna tillfället i akt att shoppa loss lite, innan det var dags för de att ta sig till flygplatsen. Blev riktigt bortskämd må jag lova och tackar ödmjukast för denna lördagslyx!
 
Denna lördagslyx har fortsatt, då jag är ledig på grund av regn och stängd restaurant och den har fortsatt firats med att göra så lite som möjligt. Sprang ner på super marketen och slog till på druvor och bake rolls och har legat i sängen och kikat på nåhon Harry Potter. Inte för att jag är något troget fan, men det är den enda kanalen jag kommer åt sedan Vasilis hund Bobi tuggade sönder den ena fjärrkontrollen... så ja. 
 
Ligger här i mjukisbyxor och fårskinnstofflor och hoppas kunna somna inte allt försent. Ska se om jag inte kan ta mig iväg till Starbucks en stund imorgon. 
 
Agapi, E. 
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0