EFTER REGN KOMMER SOLSKEN

2014-09-08 • 23:46:08
Igår kväll bestämde jag mig för att upp till min kära pojkvän som bor i Kounoupidiana, som ligger drygt nio kilometer ifrån mitt hem. Detta på grund av att jag inte ville lägga ut drygt tjugo euro på taxi, då han just nu inte jobbar och kan spendera för mycket pengar på bensin, men också för att jag var sugen på en promenad. Jag tycker om att gå och kan lätt ta en promenad på två timmar i cirkel eller fram och tillbaka till ett ställe, men när man visste sig ha en destionation, så kändes det så mycket längre i huvudet. Kanske mest för att alla här tar bil eller moped bara om de ska förflytta sig ett kvarter. Hur som helst så var det inte alls särskilt jobbigt och det tog mig ynka en timme och tio minuter med inkluderat fotopaus. Jag hade dessutom inte förvarnat om att jag var på väg, så Vasilis och hans vän Isidoros blev minst sagt förvånade när jag knackade på där strax innan tre på natten. Förvånad räcker inte ens till när jag sedan sa att jag hade gått upp. Därefter tittade vi alla på film innan vi gick och la oss.

Väl på jobbet idag får jag höra hur killarna hade hållt tummarna för ihållande regn och stängd restaurang... Jag däremot ifrågasatte direkt detaljen regn, då jag knappt sett skymten av moln under dagen. Sedan visade det sig att jag missat detta då jag sov och att det heller inte knappt regnat i Xania, så det var väl inte så konstigt då. Återigen en bra dag på jobbet med många trevliga och nöjda gäster. Framför allt ett sällskap som var hur trevliga som helst och som gjorde min kväll. Ibland önskar jag att de visste hur mycket det uppskattas och betyder för mig, det väger liksom upp all den tråkiga energin somliga tar ut på en. Guld värda är ni!

Nu har jag intagit soffläge, men ska ta tag i min Squat och Plank Challenge jag har sedan första september. Är alltså inne på dag åtta vilket innebär rest day i min Squat Challenge och fyrtiofem sekunders planka i Plank Challenge. Därefter hoppas jag på att jag kan sova. Om inte, så blir det att somna till lite film och melon.

 Återkommer med bägge utmaningarna om någon är sugen på att utmana sig själv - nu utmana mig själv.

Agapi, E.

Utsikten över Xania igår. Över; utsikten i morgonens timmar för att kunna lokalisera sig och för att bildkvalitéen på min iPhone är sådär.

Månen som sakta steg upp ikväll i solnedgången. 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0