ONEIRA GLYKA

2014-10-14 • 01:49:44
Eller dröm sött som vi hade sagt.
Återkommer igen så här i nattens sena timmar och har egentligen inte mycket alls att skriva om. Jag ville mest kika in för att se om något hänt och för att få säga godnatt.
 
Det blev en liten promenad imorse trots allt. Inte mycket till powerwalk visserligen, men en skön promenad blev det. Därefter var jag så trött i och med att jag bara gade sovit cirka tre timmar och natten innan, även då, färre timmar än önskat, så jag somnade bums och gick x antal timmar plus. Det var helt klart välbehövligt! 
 
I övrigt har inget särskilt hänt idag. Jobbets timmar kändes på tok för långa, nu när Malin inte fanns vid min sida. Hon gjorde nämligen sin sista arbetsdag igår, trots att Redwood kommer att hålla öppet någon dag till. Jag kämpade mig igenom detta och åt kyckling med svampsås efter. Mätt och belåten, men otroligt frusen, åkte jag hemåt och till min stora förtjusning så hade jag varmt (riktigt jäkla varmt) vatten i kranen, för en gångs skull. Nej, vi är inte helt krisdrabbade bara för att vi tillhör Grekland, men min hyresvärd tycker att solcellernas uppvärmning är fullt tillräcklig, även de dagarna som det skulle behövas hjälp av pannan. Så jag tog tillfället i akt att stå under rykande vatten i säkert en halvtimme och fy satan vad det var skönt!
 
Planer och händelserika dagar är något som inte varit vanligt förekommande på senare tid, men snart så. Dessutom kommer världens bästa mamma och pappa ner nu på torsdag, så då blir nog även mina dagar mer schemalagda.
Όνειρα Γλυκά - Dröm Sött!
Agapi, E. 
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0