NEW CHAPTER

2014-10-17 • 11:41:42
Fredag är nya måndag.
Förstå mig rätt nu. Jag menar givetvis inte att denna fredag är som en måndagmorgon, när man är som tröttast efter en ledig helg. Nej, jag menar att det är första dagen i veckan, en ny chans och ett nytt kapitel. 
 
Igår hade jag en superbra sista dag ute i Platanias. När det var som bäst, så var restaurangen nästan fylld till hälften, något den inte varit på väldigt länge. Den sista tiden har turistantalet rent ut sagt kraschlandat. Gatan är stundtals helt tom. Många restauranger har kunnat haft två till tre sällskap under hela kvällen och många har till och med redan stängt. Det kändes viktigt att jag fick ett bra avslut och visst blev det så. Denna kväll avslutades med middag med mina nära och kära innan vi tog oss hemåt igen.
 
Inatt har jag långt ifrån fått en god natts sömn. Jag hade först och frånst svårt att somna och som om det inte vire nog, så hade jag även krig med myggor. De var överallt! Dessutom vaknade jag till gång på gång av att det kliade och fick på nytt kriga för att döda de envisa odjuren. Jag har dock fått en bättre start på dagen - jag har äntligen fått inviga min kära C3 Mix & Go, som mamma hade med sig. Det bästa med denna sena frukost var dock ostmackan. Jag hade nämnligen berättat för mamma om mitt craving efter en vanlig jäkla stark prästost, så ni kan ju gissa hur glad jag var som kunde skiva upp Falbygdens 1878 idag på min macka. 
 
Som sagt så börjar jag jobba på Cheers ikväll klockan sju, så se till att hålla tummarna nu. Kan faktiskt med handen på hjärtat säga att jag inte alls känner mig särskilt nervös, utan mer ser fram emot att gå tillbaka till att jobba bakom baren. Dessutom kommer det bli kul att träffa mina gamla amerikaner igen, även då de flesta nu bytts ut, men ändå.
 
Nu ska jag springa ner i hamnen och möta upp mamma och pappa. 
Trevlig helg på er allihopa!
Agapi, E.
 
 
 
  

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0