CHEERS

2014-10-15 • 16:38:03
Mina damer och icke damer. Fans och haters.
Här kommer lite news. Det hela började med att min kära busschaufför hade ett jäkla tempo och missade min hållplats. Då min hållplats enbart en hållplats ifrån slutstation, så var det såklart inte hela världen och jag tog mig en promenad ner till hamnen istället för att hälsa på mina kära vänner och gamla kollegor.
 
Inne på Cheers höll jag Daria sällskap. En stund var tanken, men där blev jag kvar då vår gemensamma vän har sin födelsedag idag och tjuvstartade den i sin bar igår och vi var ju självfallet tvungna att gå förbi och säga grattis. Jag är dock väldigt glad att jag blev kvar för chefen kom nämnligen fram till oss och tyckte att Daria skulle fråga om inte jag ville komma och jobba hos dem. Han visste givetvis inte om att vi redan hade pratat ihop oss och det hela slutade med att vi bestämde att jag ska börja nu på fredag! 
 
Enda kruxet är nu att min restaurang inte har stängt ännu, men å andra sidan är vi nära vårt slut, så jag tror inte det kommer vara några problem. Dessutom är mina chefer, och resten av familjen, som min familj och väldigt nära vänner, så givetvis vet de att jag måste ha ett jobb i vinter och att jag nu fick chansen. 
 
Känns jättebra nu. Är otroligt lättad om jag ska vara ärlig. Det är ju aldrig kul att gå utan jobb och inte veta när man har lön igen. Ingen vila här, pang på med vintersäsongen! 
 
Trevlig lill-lördag för er som satsar på den och trevlig kväll till er andra.
Agapi,E.
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0