ROOF GARDEN

2014-05-21 • 13:18:10
Sitter här uppe på min takterrass och funderar på hur man skulle kunna 'inreda' den. I nuläget står här två stycken udda plaststolar. Oerhört tjusigt! Jag vill ha en liten matgrupp, inget speciellt, utan bara ett bord och mågonstans att sitta för några personer. Jag har kikat runt lite och efter att ha kommit på att IKEA faktiskt öppnade här förra sommaren, så fortsatte jakten på deras hemsida istället. Nu har vi visserligen inget stort, pampigt varuhus, utan bara postorder, men det ska nog kunna funka det med. 

Just nu är jag lite inne på ett runt plåtbord med matchande pallar, finns i vitt och svart, även grönt, men det är inte aktuellt för min del. Funderar på vitt bord och svarta pallar, vad tror ni? Anledningen till att jag är inne på pallar och inga sköna stolar är givetvis först och främst prismässigt, men också för att jag ser hur mycket enklare de kommer vara att flytta runt, vid frakt och sedan av den enkla anledningen att jag inte har behov av något mer avancerat i nuläget. 

Till detta har jag hittat ett parasoll (även det från IKEA). Jag har valt att kika på ett sådant som har sin stomme vid sidan av parasollet och vevarm, istället för att behöva ha en stolpe mitt igenom bordet. 

Dröjer nog ett tag innan jag tar tjuren vid hornen och får detta beställt och på plats, men lite funderingar och planering har ingen dött utav! Sedan vill jag gärna komplettera med lite växter, lyktor och annat för att höja mysfaktorn här uppe.

Agapi, E.

Plåtbord - 29€, pall - 9€, parasoll - 69€. Allt kommer som sagt ifrån IKEA.





 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0