ÖVERGIVEN

2014-05-19 • 14:11:45
Alla övergiver mig idag. Skämt åsido, haha. Katerina tog en herrans tid på sig och mitt tålamod började förvandla mig till ett monster, men lyckligtvis dök hon upp innan det skedde. Efter ännu mer väntan på Stavros som är typ motsvarande revisor (om jag inte missuppfattat allt), tar alltid god tid på sig framför dataskärmen och i sina papperstravar. Till slut blev mina papper äntligen utskrivna och skulle fyllas i med diverse underskrifter från oss båda. Nu väntar bara ett besök hos Polisen i Galatas för att fixa det sista.

Efter de tråkiga måstena, så försökte jag få tag på fina Hanna som är här. Dock bara en dag till, så jag måste se henne idag! Problemet är bara att vi har lite kommunikationsproblem och kan inte nå varann. Svårt att veta var i Xania hon befinner sig eller om hon ännu är kvar i Platanias. Det löser sig förr eller senare. Mig går det ingen nöd på, jag drog igång lite städning av lägenheten, vilket var riktigt skönt. Nu är det bara golven kvar, men min skurhink har gått sönder, eller rättare sagt delen där man vrider ur moppen, så blir att införskaffa en ny sådan framöver. Får överleva lite skitiga golv ett tag! 

Börjar känna ett akut sug av växter i mitt hem, det gör allt så mycket mer levande. Enklast skulle vara att bara hämta några vackra snittblommor ute i naturen, då mycket står i blomm just nu, problemet är bara att jag inte har någon vas eller liknande, så även det får vänta.  

Även min man har övergivit mig denna dag. Han och grabbarna bestämde sig för att dra iväg på roadtrip och blir i värsta fall borta ända tills imorgon kväll. Får försöka överleva den tiden! 

Vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig själv med nu. Kanske en kort siesta? Senast jag sov var mellan sju och tio igår kväll och innan dess hade jag varit på språng ett bra tag, så börjar väl känna att lite sömn skulle sitta fint. Får se om jag kan bortse från allt ljus.

Blir några skymtar av lägenheten, i brist på andra bilder. Har ju länge planerat att göra ett inlägg som visar hur jag bor, men det finns fortfarande de saker jag vill addera i lägenheten för att visa det som ett "hem", därav fördröjningen. Kanske ska se till att göra det bästa av situationen och visa en del i alla fall, men som sagt - här kommer ett litet smakprov (i brist på annat).




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0