NEW WEEK

2014-05-26 • 16:35:00
God eftermiddag på er. Efter stranden igår blev tiden knapp och jag hade problem med bussen. Vanligtvis går den tio över fem och jag stod vid mitt busstop en bra stund innan, men inte kom det någon buss. Kolymbari-bussen kom efter ett tag och jag chansade på att stoppa den, men de hade inte alls någon lust att behöva stanna i Platanias, så jag fick snällt stå kvar och vänta. Samma svar fick jag från Kastelli-bussen. Jag hade kontakt med Katerina på jobbet, men hon tyckte mest det var roligt. Spektaklet slutade med att jag vid sex (då jag skulle ha börjat) gick tillbaka till busscentrum för att jag var på så dåligt humör, men då visade det sig att en buss till Platanias skulle avgå, så jag hoppade anabbt på den.

Jag blev cirka en halvtimme sen, men det gjorde inget. Jag hade för övrigt en grym dag på jobbet igår. Galet bra flyt och näst intill full restaurang från början till slut! I och med att Redwood hade nyöppning för sin nya restaurang, vägg i vägg med oss, igår så var mina chefer lite oroliga över hur kvällen skulle bli, men jag gick in med rätt inställning och behövde knappt kriga för mina gäster. Redwood var näst intill tomt hela kvällen, endast ett par fåtal gäster, vilket jag tycker är jättetråkigt då de har helt fantastisk mat, personal och atmosfär. Men det är ju trångsynta, rädda skandinaver vi arbetar med och dessa måste ledas i hand, gärna av någon som talar samma språk och nya ställen är ju farliga att testa! Håller tummarna för att de får en bättre kväll idag. 

Snart framme, så får uppdatera lite mer senare. Måste bara säga att jag hittat en ny favoritdricka. Lipton har kommit ut med en ny smak av deras sockerfria iste, nämnligen Mojito. Farligt god!

Hoppas ni fått/får en trevlig start på veckan!

Agapi, E.


Titta vad jag fick av Vasilis igår, gullunge!


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0