MEDITERRANEAN MORNING

2014-05-18 • 08:04:22
Denna gång tänker jag inte ens be om ursäkt för min dåliga närvaro. Den senaste tiden har varit turbulent likt en berg- och dalbana, rätt och slätt något jag tyckt varit alltför personligt och valt att inte dela med mig av. Som om det vore nog, så har jag ju också haft mitt jobb som tagit upp det mesta av min vardag, då jag arbetat näst intill varje dag i veckan och alltid minst elva timmar i streck. Så det är väl inte så konstigt att man varken funnit tid eller ork? Slutar man sex varje morgon och sedan tar ex antal timmar på sig att lyckas somna, så blir det inte mycket av dagen kvar när man väl vaknar. Nu är det dock som så att jag i en veckas tid har haft ett uppehåll ifrån jobb, då jag är i färd med att byta tillbaka till mitt restaurangjobb ute i Platanias igen. Förhoppningsvis kan jag starta så tidigt som imorgon, men annars kommer det bli nu i dagarna i vart fall. Jag beslutade att det var det bästa inte bara för mig själv och min hälsa, men också för min relation, att återigen gå tillbaka till detta jobb, då det innebär färre timmar om dagen för i princip densamma lönen och vi får helt enkelt mer tid tillsammans. Även om tiden jag fick på Avalon var relativt kort, så har den varit en rolig och lärorik tid, men också otroligt slitsam och påfrestande på flera plan. Det var ytterst få dagar jag såg fram emot att jobba och det är ingen hållbar inställning i längden. Hur som helst så backar jag alla erfarenheter med mig i livet och vänder blad för ett nytt kapitel. Det som inte dödar, härdar. Så sant som det är sagt. What doesn't kill you, makes you stronger. Det finns en anledning till att denna mening (den sistnämnda) står skrivet i bläck på mitt nyckelben och varje dag prövas man och påminns om att ta vara på alla erfarenheter. Bra som dåliga. Veckan som väntar känns lite som en nystart, även om det är att ta ett steg tillbaka, men ingenting är sig likt denna sommar och nya människor och minnen kommer att komma äga rum i mitt liv. Det kan bli en bra sommar. Nej fan, det SKA bli en bra sommar. Ett bra år! 

Nu väntar en pw till Agii Apostoloi för att unna mig lite egentid denna söndag, så vad passar bättre än en uppfriskande promenad för att sedan fortsätta med strandhäng? Energin och motivationen är tillbaka och humöret närmar sin topp, så det är inte helt omöjligt att jag kikar förbi här igen senare under dagen och/eller heller inte den kommande tiden framöver för den delen. 

Jag hoppas att ni alla haft det bra medan jag varit borta och inte glömt bort mig helt nu. Sist, men inte minst vill jag önska er en underbar dag, fina människor! 

Agapi, E.



Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0