HOME IS WHERE YOUR HEART IS

2014-05-21 • 11:35:54
Godmorgon, nästan godeftermiddag till och med. Vi har börjat vakna upp här uppe i takterrassen, eller nja, jag är vaken medan Vasilis ligger bredvid och snusar på. Helt okej med lite "egentid", när uppdateringen avtog igår och jag nu känner mig utvilad.

Igår packade jag datorn och begav mig till Dekatria för att ha internet och fixa diverse grejor, uppdatera här etcetera. Dock blev det ingenting med det, då datorn totalvägrar att koppla upp sig till trådlösa nätverk, vet inte vad som hänt. Måste försöka klura ut det där så jag får någon användning av den. Har nämnligen avklarat de flesta nedladdade filmerna och serier vid det här laget. 

Mobilen gick däremot givetvis att koppla upp, så jag passade på att prata med världens bästa Malin över Viber. Och nog pratade vi. Kom upp i en samtalstid på cirka två och en halvtimme! Välbehövt var det hur som, kändes som en halvtimme. Saknar att ha en nära tjejkompis som jag känner att jag kan tala om allt mellan himmel och jord med. Och om vi har riktig tur så kommer Malin dyka upp här om redan två veckor för att hon har lite för mycket Kreta-abstinens. Det är ju lätt att få det när man väl kommit hit en gång, eller vad säger ni? Håller alla tummar i världen och hoppas att vi ses igen i början av juni!

Vet ni vad, idag börjar jag äntligen ute på Arokaria igen. Vet inte vad jag ser mest fram emot, att äntligen få jobba och sysselsättas igen eller den fantastiskt goda maten. Antagligen en kombination! Kul att komma tillbaka ut till Platanias igen också. Vi var faktiskt på Eclipse en sväng igår. Vasilis var ledig, så vi bara tog det lugnt och myste, men bestämde oss sedan för att glida ner i hamnen och senare bar det som sagt av ut till Platanias. Älskar oss! 

Ska kila ner och fixa credits till telefonen och lite frukostmat. Hörs lite senare!

Agapi, E.




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0