DEKATRIA

2014-05-19 • 07:21:52
Kalimera eller god morgon om ni föredrar det. Idag möttes jag av ett grått landskap utanför fönstret och regnet går omlott i skurar. Vid niotiden ska jag möta upp Katerina, min vän och chef från restaurangen jag jobbade på förra sommaren och återupptar kanske redan idag om vi har tur. Fast å andra sidan är chansen nog inte vidare stor, då restaurangens tak består av apelsinträd och alltid är stängd om det regnar. Hur som, så ska jag möta upp henne för att fixa det sista av mina papper hos IKA, försäkringsbolag. 

Jag begav mig ut på jakt efter frukost då köket hemma inte hade något att erbjuda, men insåg att tiden blev knapp och valde istället att smita in på Dekatria för frukost istället. Har just fått in rykande hett pressokaffe och en grillad baguette med fetaost, olivröra, tomat och paprika. Som vanligt är halva talriken fylld med barbequechips.. tror jag hoppar de även idag. 

Nu får jag hugga in på min frukost, så jag hinner gå tillbaka och hämta diverse papper och id:n, innan jag ska gå igen. Ville bara vara duktig och uppdatera er lite och önska alla en start på dagen ich en ny vecka! 

Agapi, E. 




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0