JUICETOX - THE JUICIEST DETOX

2014-07-21 • 01:44:02
Sitter ute på terrassen med en balja grönt te och blickar ut över hustaken och de närliggande orternas gnistrade sken. Jag blev för ett tag sedan förkyld då jag och Vasilis sov med A/C:n på.. oväntat. Eller hur? Hur som så känner jag hur lättpåverkad jag gått och blivit när det kommer till förkylningar och min hälsa i största allmänhet. Immunförsvaret har dalat rejält och det är jag så medveten om varför - inget fortsatt gymmande eller för den delen bra motionerande, större alkoholkonsumtion (även om detta förbättrats något otroligt på senaste tiden) och sist men inte minst ändrade (och försämrade) matvanor. För att försöka få tummen ut och återigen bygga upp min hälsa, har jag beslutat mig för att kickstarta på en tredagars juice-fasta med start imorgon - för vad passar bättre än att starta ett sådant projekt med en ny vecka och nya möjligheter? Jag återkommer imorgon med hur detta går till, mål etcetera.

Till något helt annat. Jag hade fått söta kommentarer angående eventuell frågestund, så jag tänkte att jag kör på med denna nu i dagarna. Troligtvis redan imorgon! 

Nu ska jag försöka se till att få lite välbehövd skönhetssömn, vilket också är a och o för att förbättra hälsan och få mer energi. Misstänker att större delen av morgondagen kan komma att spenderas sovandes, då förkyldningen totalt vänt upp och ner på min sömn. Vaknar varje halvtimme, så att jag istället "sover" dubbelt så länge rent tidsmässigt, då jag rycks ur sömnen varje gång jag vaknar till. Förhoppningsvis ger detoxen snabba resultat och ändrar på detta!

Agapi, E. 




Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0