I TAKET LYSER STJÄRNORNA

2014-07-23 • 02:32:34
Efter att ha kommit hem till en varm, instängd lägenhet, bestämde jag mig snabbt för att dra ut x antal filtar, täcken och kuddar på terrassen för att köra en "sleep over" här ute. Temperaturen är perfekt - cirka 25-27'c och blickar jag uppåt så tindrar tusentals stjärnor. I ackompanjemang tindrar Xanias gatljus på vänster sida och närliggande orters åt höger. Att ha sin egen takterrass är sannerligen en oas inne i stan! Trots att jag hör en del bilar och motocyklar, så är det inget som stör. Mest hörs faktiskt de fordon som slirar uppe på motorvägen. Sanningen är dock att de flesta mekaniska (o)ljud överröstas av några få cikador och nattens tystnad.

Jag kom nyss hem efter en öl med kärt återseende av min goda Panos på Barfly, där även Rita med fler var. Tanken var en inte allt för lång afton, då jag varken hade ork eller lust, men det var lite svårt att slita sig.

Godnatt allihopa och sov gott, så hörs vi imorgon. Fortsätt gärna ställ frågor!

Agapi, E. 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0