HETS HETS HETS

2014-07-02 • 02:09:28
Herre min jösses, som jag har sprungit ikväll. Nog fick jag vara med i restaurangen allt! Ett tag kändes det till och med som att jag var den enda där ute att plocka upp bord efter bord efter bord.. men jag klagar då inte - jag hade skitkul! 

Jag tyckte starten idag kändes oerhört seg och fick aldrig känslan av att Katerina längre hade tankarna på att ta ner mig inne i restaurangen, men tji fick jag. Innan åtta var jag nere och sprang ibland borden som en dåre. Jag vet att jag skulle kunna vara ännu bättre och ge ännu bättre servis, men i och med att de inte gått igenom något och jag inte ens vet bordsnummerna (ja, på den nivåen är det), så är jag ändå nöjd med min insats. Jag försöker åtminstoneta så mycket eget initiativ som möjligt, ta mig tid att småprata och se att alla är nöjda, något som jag ser att många uppskattar något otroligt! Istället för att samma sällskap får ett opersonligt "Bye bye, thank you!" först ifrån ena servitören, sedan andra och till sist även Katerina, när de ska gå. Jag tycker det är viktigt att man behandlar varje enskild gäst med respekt och känslan av att inte "bara vara en i mängden". Det är i alla fall sådant som jag tror får en gäst att komma tillbaka.

Hur som i det stora hela var det kul och klockan tickade på snabbare än någonsin tidigare. Lite mer betalt fick jag även och uppmuntrande ord. Huvudsaken är väl trots allt att min chef och mina kollegor var nöjda, vilket det kändes som att de var. Detta var dessutom vår hittills bästa dag, med otroligt mycket gäster, så hade jag inte varit med, så hade det nog varit ännu mera kaos!

För att nämna kort om gårdagskvällen, så mötte jag upp Vasilis, som kom till min restaurang, för att sedan åka bort till Agia Marina och introducera honom för en god vän till mig som äger en beach bar och söker personal. Han blev ombedd att komma tillbaka runt tolv idag och där blev han kvar och fick jobba under dagen. Nikos var mycket nöjd, men söker egentligen i första hand efter en tjej, så han hade eventuellt en tjej som han ville testa innan han bestämmer sig. 

Efter besöket åkte vi tillbak hit till Xania och gick till baren Monastiri, för ett glas. Jag har aldrig tidigare varit dit, men jag kan svära på att detta är ett av mina absoluta favoritställen jag varit på. Kommer bli många besök i sommar! En liten charmig , enkel, men hipp bar på en liten innergård i en gränd. Bäst av allt - inga turister! 

Ikväll bestämde jag mig för att bojkotta både Splendid och Eclipse, som båda har temafester ikväll - vuxenpoäng! Istället ligger jag i sängen och är reda för att somna. Tog en svalkande dusch, som var välförtjänad efter kvällens spring och dagens kladdiga klimat. Imorgon blir det eventuellt NeroMylos med tjejerna, vi får se helt enkelt.

Godnatt på er,
Agapi, E.





Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0